suzuki X Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Jeg lurer egentlig på om det er bra med bilhøyttalere på hjemmeforsterker? Har 2 10" boshman subber , og en kicker comp 12" Boshman høyt. med diskanter er tilsammen 2040Watt + en 12" ca 300Watt i den. Og dette på en 5*100watts hjemmekinoforsterker fra Yamaha. Gått bra hittil, forsterkeren har bare slått seg av når j har spilt for høyt, med masse bass på. Når j skrur ned bassen på kvart, spiller det rundt 120db. Gjør det bare en skjelden gang. Siter Suzuki tsx 87. Heist,vacumboks, 7,5hk trim,effektanlegg,powerfilter, blåe neon lys skal monteres Skal lakkeres, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Bra? Må jo bli bra lyd med all den max-effekten du plusser sammen!!!1 :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 For å si det slik, effekten du oppgir på elementene, har ingen som helt med hvor høyt du kan spille. Det som avgjøre hvor høyt du kan spille er en kombinasjon av effektiviteten og impedansegangen til høyttaleren, kombinert med effekten forsterkeren gir ved det aktuelle tidspunkt. Normalt sett er det ikke noe i veien for å benytte bilstereoelementer til hjemmebruk, men det er visse ting du må ta hensyn til. Det er ikke alle elementer som vil passe i en stue osv. Det første man må tenke på, er at man kan ikke benytte samme type kasse. En godt konstruert subkasse til bil, tar bilenkupeens bidrag/innvirkning med i betraktningen, Det vil bety at du kan klare deg med en vesentlig mindre kasse i en bil, enn du trenger hjemme. Når det gjelder selve elementet, så er det mange bilstereoelementer som har en alt for høy resonansfrekvens til at dem vil fungere tilfredstillende. Samtidig kan kombinasjonen med andre paramertre gjøre at dem kan bli vanskelige å få skikkelig til. En annen ting er at bilstereo elementer ofte er høyere priset enn tilsvarene, eller bedre elementer for hjemmebruk. Grunnen til dette er ofte en stor grad av OEM produksjon på bilstereo, og at mange på bilstereoelementer er det lagt stor vekt på det kosmetiske. Jeg vil derfor anbefale å kikke på elementer beregnet til bruk hjemme, enn bilstereoelementer til hjemmebygg. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Enig med Mr. SQ. Hvis du vil beholde den gode følelsen det er å mekke litt sjæl så kan du jo alltids bestille en Brontes sub. Det blir iallefall min neste investering på hjemmekinofronten. En liten test finner du her. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg