Blanklaks Skrevet Desember 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2008 Hei Ser i Haynes boka at oljeupptagningsventilen bør skiftes hvis tikking fra ventilløfterene kommer og går. Hva heter denne på norsk og hvor får jeg kjøpt denne på nettet Hva slags funksjon har denne ventilen egentlig har søkt en del på dette finner ikke no Dette gjelder en passat 1998mod 1.8 liter 20v Mvh Blanklaks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Ingen som kan hjelpe Mvh Blanklaks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Hei Hvis du har problemer med tikking i din 1.8,anbefaler jeg deg å ta en titt på oljepumpa. Vanlig at oljesil kokser igjen,slik at oljtrykk blir delvis for lavt. Skift pumpe og sil :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Hei Mulig jeg tar feil men burde ikke tikkinga være værst ved kallstart da ? Det er ikke no spesielt med tikking ved kallstart, det er når den er varm det høres ut som det sitter en med hammer framme i motorrommet :hammer Har kjøpt nye ventilløftere som skal byttes, bilen har gått 280000 så det er vel på tide. Ble bare litt nysjerrig på den oljeupptagningsventilen etter at jeg leste det i Haynes boka Mvh Blanklaks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Har fikset menge med de problemene du bekriver. Blir grei med skifte av oljepumpe m/ny oljesil. Men prøv å skift løftere du,kan jo være en løfter som har gitt seg også :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Får se på oljepumpe og sil også når jeg går på og skifter ventilløfterene, må bare finne en plass og drive Litt kjørlig og drive ute nå Takk for hjelpen Mvh Blanklaks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirop Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 Har selv tenkt å bytte oljesil og evt. oljepumpe, har tikking som kommer og går, når den tikker blinker også oljelampa. Siter 2002 Audi A4 Avant 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Tikking er ofte mer når det er varm motor, av den enkle årsak at da er oljen varm og tynnere, kald olje er tjukkere, og en sliten pumpe vil klare å presse høyere trykk, feks min mx5 den tikker som ett helvett nå pga feil olje, men tikker kun når den er grisevarm etter en tur på skauen.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Hei Da har jeg endelig fått skiftet ventilløftere, men tikkinga er der fortsatt Hvor får man kjøpt billigst oljepumpe og sil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg