Selleri Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Heisann, skal til å handle meg førstebil nå snart. Vil helst ikke over 40k, men kan strekke meg til 60k om det argumenteres godt. Har noen krav: -Manuelt gir -Passe sprek -Lite rust -Morsom å kjøre -Må ikke koste over 8500 p.a. å forsikre med alle tenkelige bunser(pappa er daglig leder i et forsikringsselskap) -Må være trygg( Som utelukker gamle Civicer osv.) - Må ikke ha et ekstremt forbruk(Men Volvo er unntak) Kom gjerne med konkrete eksempeler Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 For å komme alle i forkjøpet! Volvo 240. Alle som nevner 240 etter dette innlegget blir straffet med buksevann, restskatt og en helg uten bilforumet! :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hufsa Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Hva med en Mercedes C-klasse da fra 94-2000 (W202) en 1.8L(122hk) eller en 2.0L. Det er fine biler syns jeg Siter - Mercedes 190E Svære hjul edition Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Volvo 240! :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy240 Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 e30! eller sist nevnte! ihvertfall anbefales bakhjulstrekk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Bakhjulstrekk anbefales dersom du vil legge inn en søknad om førerkortbeslag. Det vil du vel ikke helt ennå regner jeg med? Nei tenkte meg det. BRA! Say no more ;) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14588633&sid=xz4cbaj5PfZ021289&WT.svl=Bilde Hvorfor er Volvo et unntak forresten? 240? Ikke fortell meg at du har planer om å kjøpe båt istedenfor bil? Prøvekjør en standard 240 før du virkelig sier du vil ha en. Ikke er den sprek, ikke er den morsom å kjøre, tror egentlig ikke denne koster mindre enn 8500,- å forsikre i året, ikke er den så trygg som alle vil ha det til heller. Si meg en ting, får du virkelig frynsegoder siden faren din er daglig leder i et forsikringsselskap? Korrupsjon er ordet. Men det finnes jo overalt. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Si meg en ting, får du virkelig frynsegoder siden faren din er daglig leder i et forsikringsselskap? Korrupsjon er ordet. Men det finnes jo overalt. Jeg ser poenget ditt, men det er vel ikke helt "korrupsjon" det er snakk om her...? Nei, "frynsegode" er nok et mer enn dekkende begrep. korrupsjo'n -en det å bestikke el. ta imot bestikkelser Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Jeg ser poenget ditt, men det er vel ikke helt "korrupsjon" det er snakk om her...? Nei, "frynsegode" er nok et mer enn dekkende begrep. Tar av meg hatten for den :D Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet November 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Nei, det er jo ikke et direkte frynsegode, men jeg er jo en velkjent kunde med penger på konto, og tilfører mye til lokalsamfunnet. Dessuten vet jo forsikringsselkapet at jeg ikke krasjer bilen. Tror ikke det blir 240 nei. Vi snakker 740\760 eller 940\960 TIC om det skulle være så galt. Kom gjerne med konkrete forslag. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Nei, det er jo ikke et direkte frynsegode, men jeg er jo en velkjent kunde med penger på konto, og tilfører mye til lokalsamfunnet. Dessuten vet jo forsikringsselkapet at jeg ikke krasjer bilen. Tror ikke det blir 240 nei. Vi snakker 740\760 eller 940\960 TIC om det skulle være så galt. Kom gjerne med konkrete forslag. GSI er jo så absolutt et forslag du bør vurdere. Foreslår ikke GSI fordi jeg har en Astra selv (forøvrig en stasjonsvogn). Der har du utrolig mye for pengene. Anbefaler at du prøvekjører :) Så til kommentaren din. :ratatatat At du bruker penger på konto som argument er til å :puke: av. Forsikringsselskapet vet at du ikke kræsjer? Hva i alle dager? Hvordan kan forsikringsselskapet vite at du ikke kræsjer? :drive2 Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Hvordan kan du selv vite at du ikke kræsjer? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Lett, bare å gjøre/ikke gjøre: - Hold ALLTID fartsgrensa - Hold ALLTID vikepliken din - FØLG godt med på veien å la alt annet tull være - Kjør minst mulig;) - Ikke kjør når du er trøtt - Hold GO avstand til bilen forann - Ikke tøff deg for kamerater - Ikke sladd på vinteren Her går dine mulighet for et krash ned! Følg den smarte lista mi. takk<3 Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Bakhjulstrekk anbefales dersom du vil legge inn en søknad om førerkortbeslag. Det vil du vel ikke helt ennå regner jeg med? Nei tenkte meg det. BRA! Say no more ;) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14588633&sid=xz4cbaj5PfZ021289&WT.svl=Bilde Hvorfor er Volvo et unntak forresten? 240? Ikke fortell meg at du har planer om å kjøpe båt istedenfor bil? Prøvekjør en standard 240 før du virkelig sier du vil ha en. Ikke er den sprek, ikke er den morsom å kjøre, tror egentlig ikke denne koster mindre enn 8500,- å forsikre i året, ikke er den så trygg som alle vil ha det til heller. Si meg en ting, får du virkelig frynsegoder siden faren din er daglig leder i et forsikringsselskap? Korrupsjon er ordet. Men det finnes jo overalt. tror ikke han vil kjøpe katta i sekken. dette kommer jeg ikke med fordi du snakka dritt om volvo. MEN opel er FYYYYY FAAAEEEENN å polak bil! ruster som faen å alle polakker NYTER seg i opel! ÆSJ! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Det er så morsomt og lese slike poster. "Skal ha førstebil, anbefalinger?" ALLE har samme kravene: Bakhjulstrekk, billig, sprek, god og kjøre, masse utstyr og for all del, IKKE forhjulstrekk! Fordi forhjulstrekk er for homser og andre degenererte samfunnstapere. Bilen skal helst være en RWD, pakka med utstyr, ca 200 hk, billig og forsikre og koste et sted mellom 10 og 50 000. Lykke til! Så kommer forslagene: Volvo. Volvo. Volvo. BMW. BMW. "Noe annet enn volvo." And here we go. Alle som har volvo kommer inn roper å hyler om at det er drittbil og gudene vet ikke hva annet. Så blir det sagt noe negativt om BMW, og da kommer E30 gutta hylende om at ALT er løgn, og at <insert random bilmerke her> er bare drit. Må for all del ikke kjøpe det. Så kommer det et par fornuftige ord, som blir glatt oversett i jakten på noe RWD med 200 hk til 15 000. BTW, hvordan vet forsikringsselskapet at du IKKE kommer til og kræsje? Om du feks kjøper deg en Volvo 240 eller en E30, så ser de bare på statestikken til disse typiske ungdomsbilene og ser "Å faen, han her kommer til og kræsje!". Protip her, typiske ungdomsbiler er DYRE og forsikre. Hvordan vet du selv at du ikke kommer til og kræsje? Om du er en fersk sjofør, på vinterføre, med RWD, så er kjangsen ganske så forbannet stor skal jeg fortelle deg. Og BTW, om du skal ha noe morsomt og kjøre, så ville jeg ikke akkurat vurdert en 240. Har du kjørt en orginal 240? Hvis ikke, gjør det. Det er ikke akkurat noe sportslig kjøremaskin skal jeg fortelle deg. Må vel en 5-10 000 i understellet der før den kan klasifiseres som sportslig. Jeg kom vel egentlig ikke med noe konstruktivt her, men men. Følte bare for og få utløp for dette pga utallige tråder med "Hvilken bil?" som topic. God helg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Hehe, alltid samme diskusjonen......Lykke til med førstebil, kjøp noe billig. Om du bruker bilen som den skal brukes vil du sikkert få noen skrammer Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg