arvev Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Hei! Jeg har en Audi 100e 1991 modell, som jeg holder på å bygge anlegg i. Har koblet til en monoblokk som driver 4 12-tommere Ground Zero. Har lite diskant, men dette kommer etterhvert. Det er ok bass i bilen egentlig(kanskje ikke i baksetene), men føler liksom at det er litt lite på 4 12-tommere. Alle instrument (dashbord, lyg ol) ser ut som å ha en pulse-funksjon :P Alt pulser når det blir bass.... Dette stemmer ikke helt :P Men jeg har tenkt å skaffe meg en kondensator, en 140 ampertimers batteri og en mosterkabel(?) til bilen.. Skal skaffe meg 4 nye diskanter til bilen, har en 1800watts Ground Zero forsterker som jeg tenkte å ha til disse. Vil jeg kunne få mye/bra diskant av denne forsterkeren? Vil dette bli bedre da? Er det noe jeg bør huske på? Takker for svar :) (PS: har akkurat startet med anlegg bygging, så ikke skriv så avansert er du snill:)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlackDemon Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 kondis burde hjelpe ja og evt batteri(når det gjelder kondis en tommelfinger regel er 1farad(1F) per 1000w). Til diskantene så burde vel forsterkeren holde. Til subbene så har jeg et spørsmål er disse brokoblet? litt vanskelig og forklare men si ifra hvis du ikke skjønner hva jeg mener så skal jeg forklare nærmere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard666 Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Jeg hev faktisk ut min kondensator. batteriene leverte raskere strøm liksom :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Tegn og legg ut et skjema på hvordan 12"erne er koblet opp til forsterkeren. Nok av feller å gå i der. Hva slags kasse har du montert disse i? Hvor store strømkabler har du brukt til forsterkeren? Hvilken monoblokk er det? Hva heter GZ-elementene? Skal skaffe meg 4 nye diskanter til bilen, har en 1800watts Ground Zero forsterker som jeg tenkte å ha til disse. Vil jeg kunne få mye/bra diskant av denne forsterkeren?Det duger helt sikkert, men du trenger jo mer enn subwoofere og diskanter! Se heller etter et nytt frontsett å ha foran i bilen. Er det 100 C3 eller C4 du har? Avant? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Skal skaffe meg 4 nye diskanter til bilen, har en 1800watts Ground Zero forsterker som jeg tenkte å ha til disse. Vil jeg kunne få mye/bra diskant av denne forsterkeren? denne forsterkeren hørtes mistenklig ut som en klasse D uten at jeg vet noe mer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg