325IX Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Jeg har tenkt å bygge meg PC i bilen for å kjøre navigasjon samt MP3 og film. Har tenkt å benytte meg av et ITX hovedkort: ITX hovedkort Dette er svært lite og har "alt" integrert. Videre har jeg tenkt å bruke denne skjermen: 7" in dash skjerm Det jeg er litt i tvil om er hvordan jeg skal løse det med harddisk. Det vil jo bli en del vibrasjoner og risting. Noen som har en god løsning for støtdemping? Har tenkt å bruke en programmerbar fjernkontroll for å styre det hele. Tror det kan bli ganske tøft, og gi masse muligheter, men er som sagt litt usikker på dette med harddisk. Innspill tas mot med takk! Siter Mvh Per Christian BMW 325iX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IceC00| Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Om du bruker dingsen på denne linken: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UNV25 kan du bruke hardisker fra bærbare pc`er. Regner med de tåler vibrasjoner/støt bedre en vanlige. Siter -vw golf 1,6gl 87 (bruksbil) -vw golf 1,8cl 85? (kræsja delebil) -vw golf 1,6? sport 88? (delebil ødelagt av tidligere eier) -vw jetta 1,6 85 (prosjekt) ------------------------------------------------ x mitsubishi galant 87 (hugges) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325IX Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by IceC00| Om du bruker dingsen på denne linken: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UNV25 kan du bruke hardisker fra bærbare pc`er. Regner med de tåler vibrasjoner/støt bedre en vanlige. Den er ikke dum. De bør jo tåle litt mer ja. Noen som har erfaringer? Siter Mvh Per Christian BMW 325iX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Har en litt orginal kamerat som kjører med hele toweret baki og 15" lcd skjerm midt på dashbordet.. Spiller så det jomer han.. :D Men til poenget da, har ikke hørt han klage på noe sånn. Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325IX Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by Larson Har en litt orginal kamerat som kjører med hele toweret baki og 15" lcd skjerm midt på dashbordet.. Spiller så det jomer han.. :D Men til poenget da, har ikke hørt han klage på noe sånn. Hehe. Såpass ja.. Det er ikke sikkert det er noe problem ja. Jeg kan jo "pakke" inn disken i ettellerannet skumgummi eller noe så den ligger å flyter litt også.. Siter Mvh Per Christian BMW 325iX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guru Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Hei! Tenkte jeg kunne slenge inn en ide. Jeg vet at det finnes PC for bil. SkyWay skal være mulig å skaffe i Norge nå. Da har du en hovedmaskin på størrelsen med en bilradio (litt større) med vanlig P4 prosessor og IDE HD. Det finnes touch-skjermer og du kan benytte alle de programmene du har hjemme. Win XP f.eks. Koster sikkert litt mer, men vil vel tåle bilbruk også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325IX Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by Guru Hei! Tenkte jeg kunne slenge inn en ide. Jeg vet at det finnes PC for bil. SkyWay skal være mulig å skaffe i Norge nå. Da har du en hovedmaskin på størrelsen med en bilradio (litt større) med vanlig P4 prosessor og IDE HD. Det finnes touch-skjermer og du kan benytte alle de programmene du har hjemme. Win XP f.eks. Koster sikkert litt mer, men vil vel tåle bilbruk også. Har du noe link? Siter Mvh Per Christian BMW 325iX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 da blir den for varm og går istykker :D Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Dersom man bruker et "vanlig" hovedkort, hvordan får man strøm til PCen i bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by Orion Dersom man bruker et "vanlig" hovedkort, hvordan får man strøm til PCen i bilen? Batteriet ! :D Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 strømmen er det enkleste, hk skal ha 12volt det,bruker orinal trafo og event en omformert til 220 volt hardisker tåler litt, men harde støt kan ødelegge lesehode på di. ide`n e bra den da en modda xbox kan jo og fungere Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Hvor får man tak i en slik omformer som er kraftig nok? Power uniten min til pcen er jo innstillbar på enten 240 eller 140 volt eller noe... Hva koster en slik om former. Link takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 mener clasolson selger slike for en 1000 lapp. 12 inn og 220 ut, 300 watt dvd godft nok for en pc med liten strømforsyning mener det heter inverter på fag språk Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 det var da fælt til pris da. nesten billigere å kjøpe en bærbar pc som duger til MP3\divx da. de kan man jo plugge i sigarettennern. 300 watt.. min PSU er 240 watt. så det går vel bra. noen som har noen små, BILLIGE lcd-skjermer å anbefale for å koble til PC? gjerne 5 " eller noe. bare for å få opp winamp. (PS: vil en pc-strømforsyning alltid trekke like mye strøm (si f eks 240 w i mitt tilfelle) uavhengig av hvor mange PCI kort, frekvens på prosessoren osv...) ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by Orion (PS: vil en pc-strømforsyning alltid trekke like mye strøm (si f eks 240 w i mitt tilfelle) uavhengig av hvor mange PCI kort, frekvens på prosessoren osv...) ??? Niks, den vil bare trekke 240W under maks belastning med flere disker, kort, osv. etc., som oftest ikke hele tida. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg