Gå til innhold

Bora 2000 TDi , DTK chip

Ranger emnet


Snitchie

Anbefalte innlegg

sukk sukk nå er jeg redd...

 

Jeg fikk min Bora i fjor via forhandler. Var feil med den, gikk over i nødprogram når den kom over 3000 omdreininger. Etter mange visit til forhandler, konkluderte de med å gi meg ny turbo ( 3mnders garantien ). Jeg ble happy og glad..

 

Handlet så en DTK chip sak fra biltuning.no innstalerte selv, og merket godt effekten av denne , samt forbruket gikk ned, happy happy så lenge.

 

Men nå i går var jeg hos verksted og fikk byttet olje og bremseveske. Og de opplyser at det lekker olje rundt og på turboen. Skrekk tenker jeg , forteller at den turboen var helt ny i fjor. Da må du reklamere til forhandleren sier de. Jeg ringer da personen som har byttet turbo, og han opplyser meg at all garanti\reklamasjon er borte ved chipping... omg tenker jeg...

Men han tilbydde seg å se på problemet til neste torsdag ( 04.12.2008 )

 

Så ringer jeg tilbake til serviceverksted for å høre litt mer om det de oppdaget, og enten er det retur slangen som har en ødelagt pakkning ( smal sak å fikse, fingrene krysset ) Eller så er det selve turboen som har godt.. Da vil dette plutselig koste meg 10 000 - 13 000 kr... :(

 

Skal en DTK chip ( motor effekt fra 115hk til 140hk ) ødelegge en helt ny frisk turbo ?? Og er forsvinner all garanti reklamasjon ved chipping ? ?

 

Kjipt at jeg må vente til neste torsdag før jeg vet mer... sukk sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

all garanti forsvinner ved chipping ja... men enkelte firma tar over garanti på motor og drivverk når de chipper bilen.. mn den DTK chippen er selvinnstallert og det er ikke noe form for garanti på motor og drivverk så du må nok dekke dette selv... er ikke mulig å ta den ut og sette den som normal å klage til forhandler eller for de kjører en diagnose som viser at den har vært chippet.

 

siden at turboen er helt flette ny så er det rart om det er den som er gåen.. håper for din del at det bare er slangen som er gåen.. send en mail eller noe til de du kjøpte dtk cgippen fra å fortell de om problemet om det er sånn at det er turboen som er ødelagt... ikke at jeg tror at du får noe erstatning for det men det kan være greit for de å vite slikt om chippen deres ødelegger en helt ny turbo. lykke til...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopp hopp..

 

Snakket med biltuning.no på tlf nå. Og de hadde aldir hørt om en ødelagt turbo, og det med garanti stemmer , siden det er opp til den enkelte forhandler osv som du nevner bora2000sr.

 

Men de var veldig hyggelige , og var det turbo feil , så skulle de være med å hjelpe meg med en løsning. I tillegg vil de gi meg en nyere utgave av samme chip som jeg har kostnadsfritt. Så de gav meg ro i sjelen, men litt kjipt å vente helt til torsdag med å få "dommen" hehe.. Og det er nok bare slangen som er sliten i følge forum søk via google. Så anbefaler de å bytte ut returslangen på turboen om bilen er en del år, før chipping blir utført.

Så har nesten slått meg til ro med at det er en sliten pakning.. men skal oppdatere her på torsdag etter jeg vet hva som skjer.

 

Fingrene krysset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satser på gåen pakning/slange:P hehe.. kjipt når dyre deler går til dundas. værtfall når de er nesten nye... bra de ikke kuka seg til værtfall da at de var villige til å komme til enighet på midten liksom.:)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår