Buøyvolvo Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Halla.. holder på og montere turbo på min b230a. og lurrer på om jeg må ha forsterket toppakning,(Må ha 2 stk for høyere komp) og om noen hvet momentet på boltene..? takker for svar.. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Om du ikke har ET stempler eller andre turbostempel, er det nok en fordel med enten neddreide stempel eller 2 pakninger.. Jeg hadde 2 orginale pakninger og kjørte med 0.4-0.6 i trykk.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Halla.. holder på og montere turbo på min b230a. og lurrer på om jeg må ha forsterket toppakning,(Må ha 2 stk for høyere komp) og om noen hvet momentet på boltene..? takker for svar.. 2 stk for å få HØYERE komp? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Han mener vel sikkert lavere.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet November 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Hehe.. lavere jah.. ingen som har momentene til toppboltene... Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bosolhaug Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 da jeg moterte turbo på min 2,3a, så freste jeg ut støre plass der ventillene sitter for da sleper man å ta ut stempel og dreide dem og da blir det også kjukere stempeler en man skule dreid dem, og da blir det ikke så lett å brene hull i dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Moment på bolter til toppen: 30nm 60nm 90 grader til slutt. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 steg 1: 20 NM steg 2: 60 NM steg 3: 90 grader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.