royandre Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Hei, vurderer å bygge turbo i min calibra 8v.. Korleis er det å få det godkjent? noke meir eg må skifte enn bremser om eg bygger turbo? og tåler motoren det? Kor mykje hk kan eg hente ut av ein 8v motor med å bygge turbo? og ka turbo og intercooler eg bør kjøpe osv?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Ville heller ha satsa på turbo motor. c20let eller z20let ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royandre Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 ja men dei kosta jo 15000, og har berre tenkt til å prøve å bygge turbo på den eg har om det går an, vist ikkje hadde da jo berre vå å kjøpt ein calibra turbo, so hadde eg ikkje trengt å bygge noke som helst.. har ein 8v som eg hadde tenkt å lage eit prosjekt av og lære å skru skikkeli, bygge den om til turbo, lakkere den, fikse opp stylinga og sette den fint på, er nå festa med skruer som ikkje er skjulte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trofs Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Vis du har tenkt å få turboen godkjent tipper jeg du kommer oppi samme pris som en c20let motor, bare i avgifter osv. (Tror jeg da..) Siter '96 Vectra B 2.0 16v. - Sommerbil. '93 Calibra 4x4 Turbo. '80 Ascona B, 2.0N '94 Omega B 2.0 16v Prosjekttråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 har bilen vert i norge i over 10 år så er det ikke avgift på trimming, men den blir ikke godkjent hos bt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royandre Skrevet November 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 da e en 93modell og kom til norge i 98, so har vert her i 10 år.. tips til korleis eventuelt få litt meir krefte i bilen uten å bytte motor og ha for store utlegg? åpent luftfilter og effektannlegg har eg.. har fått tilbud om ein 300sx turbo, men har ikkje manefoil til opel, men da går jo an å sveise til.. det er jo ein twin turbo so blir to turboa og intercooler.. snakka med ein og han trudde det skulle gå an å få til, og køyre det på lavt ladetrykk så skulle motoren tåle det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
måfåkaggin Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 ska du godkjenne med turbo må det være 4x4! å du får neppe godkjennt 8v med turbo må nok ha c20let som cali kom med org.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Får ikke godkjent calibra eller vectra med fwd med LET lengre Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PukkverkPower Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 C20ne motoren tåler mest mishandling. 16v motorene er søppel!!!! FERDIG SNAKKA!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PukkverkPower Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Har turbomanifold til c20ne. Hvis du er interessert!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Her bor en utpå øyane her som he en omega 2,0 8v som han moterte en 200sx turbo på, den kjørte fra en omega 3,0 mv6.. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.