Gå til innhold

Da var anlegget ferdig:) Tar gjerne imot tilbakemeldinger.. :) Har bilder

Ranger emnet


limtopp

Anbefalte innlegg

Nå synes jeg det er på tide med et innlegg ang. høyttalere bak i bilen.

 

Hvis noen ønsker å montere høyttalere bak i en bil så er dette deres valg. Hovedpoenget er økt lytteglede og at alle kan nyte godt av musikken når en er ute på tur. Selv om en sitter i baksetet.

Det er jo utrolig frustrerende å sitte bak i en bil der det bare er høyttalere fremme, da en da som regel må skru høyt opp for at baksetepassasjerene skal høre musikken på tilfredsstillende volum.

 

Kan vi ikke la voksne mennesker bestemme selv hvor de vil montere høyttalerne i stedet for å rette på høyttalerplasseringen i absolutt alle trådene her på forumet (og alle de andre bilstereo relaterte forumene på nettet)?

 

Dette er min personlige mening men jeg skal være ærlig å si at jeg diskuterer alle mulige løsninger med mine kunder når det kommer til høyttalerplasseringen.

 

Mvh

Pål

 

Sier meg også enig med Pål og innholdet i innlegget hans. Konstuktiv feedback er å foretrekke på ett slikt forum. Jeg mener at "Limtopp" bør være meget fornøyd med anlegget sitt. Pent og rent montert uten noe unødvendig "bling".

 

Og for å være svært useriøs, kan "noen" sende en mail til BMW, AUDI, LEXUS(Toyota), MERCEDES osv, og å spørre dem om hvordan de i hel****e klarer og implemetere hattehyllehøy-talere(også 6X9), i sine ordinære - og proffanlegg - og likevel klarer å lage en helt akseptabel lyd.

 

Jeg bare lurer...

 

Og en stor beklagelse til trådstarter(og mange flere), for å ha spora helt av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe klart det hadde jo sett tøffere ut med flere suber:) Men så er det jo litt økonomi jeg tenker på her åsså da:) Å skulle jeg hatt 2 suber måtte jeg hatt kraftigere forsterker osv. synnst det er rikelig med bass slik det er:)

 

Takker for dere siste som sier det dere gjør, det er jo klart det er mye som kan gjørest for at det skal bli bedre, og det er jeg enig i og respekterer, men nå ble det jo slik det ble, og jeg er fornøyd:) Uansett så takker jeg for både kritikk og skryt.. =) Er jo tross alt mitt første anlegg det her.. fortsatt mye å gå på =)

 

Ja har tenkt på det der me vifte selv.. ingen dum idè nei=) Men har ennå ikke hatt noe problem med at forsterkern kutter pga varmgang, så jeg venter litt med det. På annen side sett har jeg store problermer med at alle lysene mine blinker når jeg guffer opp.. grunnen er nok at batteriet mitt er veldig dårlig.. det har det vært siden jeg fikk bilen. Så håper det skal hjelpe å bytte ut.. =) Vet ikke om det er nødvendig med ett dyrt bilstereo batterie på ett såpass rimelig anlegg, så jeg tror jeg prøver med ett nytt vanlig ett først. Har hørt mange si at kondensator ikke vil hjelpe i det hele tatt.

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe klart det hadde jo sett tøffere ut med flere suber:) Men så er det jo litt økonomi jeg tenker på her åsså da:) Å skulle jeg hatt 2 suber måtte jeg hatt kraftigere forsterker osv. synnst det er rikelig med bass slik det er:)

 

Takker for dere siste som sier det dere gjør, det er jo klart det er mye som kan gjørest for at det skal bli bedre, og det er jeg enig i og respekterer, men nå ble det jo slik det ble, og jeg er fornøyd:) Uansett så takker jeg for både kritikk og skryt.. =) Er jo tross alt mitt første anlegg det her.. fortsatt mye å gå på =)

 

Ja har tenkt på det der me vifte selv.. ingen dum idè nei=) Men har ennå ikke hatt noe problem med at forsterkern kutter pga varmgang, så jeg venter litt med det. På annen side sett har jeg store problermer med at alle lysene mine blinker når jeg guffer opp.. grunnen er nok at batteriet mitt er veldig dårlig.. det har det vært siden jeg fikk bilen. Så håper det skal hjelpe å bytte ut.. =) Vet ikke om det er nødvendig med ett dyrt bilstereo batterie på ett såpass rimelig anlegg, så jeg tror jeg prøver med ett nytt vanlig ett først. Har hørt mange si at kondensator ikke vil hjelpe i det hele tatt.

 

Hehe, tar ikke det så tungt, bare å spore av så mye du vil :P

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg også enig med Pål og innholdet i innlegget hans. Konstuktiv feedback er å foretrekke på ett slikt forum. Jeg mener at "Limtopp" bør være meget fornøyd med anlegget sitt. Pent og rent montert uten noe unødvendig "bling".

 

Og for å være svært useriøs, kan "noen" sende en mail til BMW, AUDI, LEXUS(Toyota), MERCEDES osv, og å spørre dem om hvordan de i hel****e klarer og implemetere hattehyllehøy-talere(også 6X9), i sine ordinære - og proffanlegg - og likevel klarer å lage en helt akseptabel lyd.

 

Jeg bare lurer...

 

Og en stor beklagelse til trådstarter(og mange flere), for å ha spora helt av! :)

 

Hehe, bare å spore av så mye du vil :P

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bytte ut batteriet ditt så er Optima eller Maxima helt greit til din bruk.Skal du vidreutvikle og bygge ut senere så kjøper du deg en bateriisolator(Laderelee),og setter batteriet du skal bruke bak sammen med forsterkeren.Ladereleet "føler" hvilket batteri som trenger lading også slipper du å gå tom for startstrøm.

Ang blinking i lys så er løsningen MER strøm..:) Større dynamo,fler batterier osv osv.

 

En kompis av meg hadde en 18" JBL GTI 1000 i en Audi 200 Turbo, og kun et orginalt batteri.Når bassen slo for fullt stoppa bilen da forsterkeren stjal all strøm.:)

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle:) Nå har ikke jeg så fryktlig greie på dette med batteri, og hvor kraftig batterie jeg må ha før dynamoen må oppgraderes osv.. Er her noen som kunne tatt seg litt tid og skjekka ut dette for meg? =)

 

Det er som sakt ikke no monster anlegg dette her, og batteriet jeg har nå har klart fått seg en liten knekk engang..

 

Så jeg er ikke ute etter det beste og noe kjempe dyrt:) Kjører en 95 modell mondeo, noen som vet hvor mye dynamonen tåler osv? :) Send gjerne link eller lignende viss noen gidder=)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limtopp..

 

kjøp deg et Optima eller Maxima batteri,dette er bra batterier og du behøver ikke bytte dynamo.Optima batteriene er på 55Ah.Thorsov har disse batteriene i butikken.koster fra 1200.- til 1800.- sånn ca.

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Biltema får du et ~100Ah batteri til litt over 1000kr. Litt høyere indre motstand og tåler ikke så mange harde utladninger som gelebatteriene, men du har ikke mer ekstremt anlegg enn at det ikke har noe å si! Større dynamo er det "siste" du trenger å tenke på, derimot kan det lønne seg å legge opp nye kabler fra dynamo til batteri med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende det hadde gjort det mye bedre.. :P men har hatt mange bomm kjøp på biltema oppgjennom tida, så har mista litt trua:P

Godt mulig det er gode batterier.

 

Men nå spør jeg bare for å forstå her, dette har jeg ikke greie på:) : vil det hjelpe å oppgradere kablene fra dynamo til batteri? Har alltid trodd at de kablene allerede er tilpassa så mye strøm dynamon klarer å lage? Bare å skyte viss jeg er ute på villspor her:P

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår