Gå til innhold

Db måler? :)

Ranger emnet


limtopp

Anbefalte innlegg

Heisann, noen som vet hvor jeg kan få tak i en db måler? Og hva ligger prisen på?

 

Ble litt gira her endag da jeg prøvde en db måler hos en kompis. Denne målern var ikke beregna til db drag, den gikk ikke høyere enn til 126 db, å den spratt kjapt opp til maks:)

 

Har en Pioneer TS-W3001D4, 3000 watt maks, er vel 1000 eller 1500 watt rms.

 

Forsterkern er faktisk bare en Soundmagus x-1502, som er kobla i 2 ohm, skal gi 1000 watt rms i 2 ohm.

 

Har spurt mye rundt om denne monoblokka og har fått forskjelige tilbakemeldinger. Men ble ekstremt fornøyd selv:) Annbelfaer denne!

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel termlab som gjelder, det er i hvertfall den som blir brukt i konkuranser, den blir til og med brukt av NASA så den er gullende god. Prisen er desverre deretter, ca 6500,- tror jeg det var sist jeg såg den. http://phatgraphix.no/index.php?cPath=152_153&osCsid=9b747e24fbdf792c710209087d4912c3

Mercedes-Benz W124 300CE Bilstereoprosjekt!

Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en skikklig måler og den var plasert helt nede framme ved frontruta, så det skal nok stemme ja. Klart det er nok forvregninger ja.. det er jo ett ganske rimelig anlegg dette her.. men det hørtes ikke gale ut i det hele tatt da vi målte, så for vi med normale ører funker det kanon.. :) Men det sier jo seg selv at det kan bli 1000 gangar bedre.. men i forhold til prisen jeg har gitt for dette anlegge er jeg kjemep fornøyd

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han har 1stk TS-W3001D4 på en soundmagus x-1502 forsterker ;)

 

Han hadde gamletypen, sa han. Altså en TS-W3004SPL, om han formulerte seg korrekt. Det er samme som jeg har, og i en dårlig kasse spilte jeg 134,1db på dbdrag med den... :) Så skulle ikke være umulig at han greier 126 på tross av dårligere forsterker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde gamletypen, sa han. Altså en TS-W3004SPL, om han formulerte seg korrekt. Det er samme som jeg har, og i en dårlig kasse spilte jeg 134,1db på dbdrag med den... :) Så skulle ikke være umulig at han greier 126 på tross av dårligere forsterker. :)

 

Vet ikke enda hvor høyt det spiller.. målern gikk som sagt ikke høyere enn til 126 db :)

 

Men det elementet du nevnte ser litt annerledes ut, men spesifikasjonene og magneta såg helt lik ut.

 

Må vertfall få sagt at forsterkern er helt ok i forhold til prisen.. :)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår