Volvonifør Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Hallo folkens.. Lurte på om noen av dere her på forumet kunne gi meg noen ideer om hva jeg kan trimme en vento med turbodiesel motor? Er fullt klar over intercooler, turbotrykk, dieselpumpe og chipboks, men finnes det noe mer jeg kan gjøre? Hadde vært flott med noe mer enn 75HKhttp://www.bilforumet.no/images/icons/icon10.gif Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 Ingen som vet? :bok: Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 er nok ikke chip til denne bilen pga mekanisk insprut...juster trøkket og dieselpompa å montere ic så blir det gagni..kh racing kjører 2,0 bar å null turtalsperre...funker vilt det Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 er nok ikke chip til denne bilen pga mekanisk insprut...juster trøkket og dieselpompa å montere ic så blir det gagni..kh racing kjører 2,0 bar å null turtalsperre...funker vilt det Hvordan får jeg fjernet turtallsperren? Tåler motoren virkelig 2.0 bar? Hørtes nesten litt mye ut selv for en dieselmotor syns jeg men:oohh Takk for svar forresten:) Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 det har jeg ingen aning om faktisk.jeg har tdi så jeg kan ikke justere pompa en gang på min;( han har kjørt ca 1,7 i ett år å den bilen brukes godt..har vert på banen me den og faktisk,så di motorene tåler mye..har hørt om benkin på nesten orginal tdi motor me større dyser,pompe.chip,turbo,ic sånner putt utpå motorstuff den var 299hk på hjula;) Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 det har jeg ingen aning om faktisk.jeg har tdi så jeg kan ikke justere pompa en gang på min;( han har kjørt ca 1,7 i ett år å den bilen brukes godt..har vert på banen me den og faktisk,så di motorene tåler mye..har hørt om benkin på nesten orginal tdi motor me større dyser,pompe.chip,turbo,ic sånner putt utpå motorstuff den var 299hk på hjula;) Siden du har tdi har du vel muligheten til å chippe, men det er klart det hadde nok gjort sitt å justere pumpa litt også.. ;) 299 diesel hk på hjula hadde vært flott:thumb Skal høre litt rundt om det med turtallsperra, pappa er bilmekaniker så jeg kan høre med han.. Skriver ned her inne hvordan man gjør det om du er interresert i å vite det også:) Dersom jeg finner det ut da... Må da være noen som vet! Burde vel bikke 140-150 hk med 1,7 bar? Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 nja kor mye hk det bi veit eg ikke men neppe så mye,e jo berre 75 orginalt da....men høgt trøkk kan no va risikabelt vest motorn e gådd langt osv..den kh vntoen er gådd veldi lite Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Desember 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 nja kor mye hk det bi veit eg ikke men neppe så mye,e jo berre 75 orginalt da....men høgt trøkk kan no va risikabelt vest motorn e gådd langt osv..den kh vntoen er gådd veldi lite Burde kanskje gå dersom man overhaler motoren skikkelig eller? Alt skal prøves:bok: Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Desember 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Hadde vært flott med noe sånt: FIN Vento motor! - Bilforumet Galleriet Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Har muligens funnet ut hvor turtallsperren sitter i TDK, dette sitter nok i pumpa.. Inne i pumpen finnes det en reguleringsstang som er forbundet med en turtallsregulator.. Denne reguleringsstangen stopper på et visst punkt pga en liten hake eller noe tilnærmet, når denne stangen stopper opp, kommer ikke turtallet høyere.. MEN dersom du filer ned denne haken litt, kan du øke maks turtall. På TDI sitter dette i elektronikken, det betyr at om du skal fjerne turtallsperren her må du omprogrammere elektronikken.. Men nå er det jo ikke særlig lurt å fjerne turtallsperren, dette resulterer i stor slitasje på motoren.. Og det er jo en grunn til at den sitter der. Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Kom over en hendig sak til Vento TDK/TDI på Turbofun.com Garret TDI Oppgraderingspakke øker effekten til ca 175 whp og 340Nm. Men da må du i tillegg ha større dyser og ny chip.. Snakket med en kar inne på Turbofun.com, han sa at de enda ikke hadde funnet noen leverandør for disse dysene.. Men den tid kommer vel ;) Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Kom over en hendig sak til Vento TDK/TDI på Turbofun.comGarret TDI Oppgraderingspakke øker effekten til ca 175 whp og 340Nm. Men da må du i tillegg ha større dyser og ny chip.. Snakket med en kar inne på Turbofun.com, han sa at de enda ikke hadde funnet noen leverandør for disse dysene.. Men den tid kommer vel ;) no må eg begyn å spar;) Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 no må eg begyn å spar;) Om du skal ha det kittet der må du nok det ja, som sagt så snakket jeg med en der på Turbofun for en stund siden... Han nevnte en pris på 8400 kr for turbo med manifoil.. MEN som sagt: 175 dieselhester!^^ Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Dette så forresten ut som en hendig sak dette også :P Justerbar actuator som kan demonteres og overhales om nødvendig. Leveres med en litt stivere fjær enn orginale actuatoren. Kan levere med enda strammere fjær for de som vil ytterligere øke ladetrykket. PRIS: 1490 kr. :) Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.