MINIPEDDY Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Hei har et problem med en golf turbo diesel som ikke vil starte. problemet starta da bilen ikke ville starte om morningen. Bilen blei kinna mye og til slutt starta bilen. bilen blei kjørt i ca 4 min før den ble parkert. bilen blei prøvd starta men ville ikke starte kinna og kinna, til batteriet var tomt. det vart også prøvd med startkabler uten videre hell. Da jeg kom på banen har jeg prøvd følgende, lada batteriet seff, lagt en startkabel fra minus siden på batteriet til toppen på motoren, dette uten videre hell, har også prøvd å dytte bilen i gang dette også uten videre hell. En kan høre bilen prøver og starte men bilen "starter tungt" er det noen som har flere gode alternativer, bilen har en kvilespenning på 12v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Hei har et problem med en golf turbo diesel som ikke vil starte. problemet starta da bilen ikke ville starte om morningen. Bilen blei kinna mye og til slutt starta bilen. bilen blei kjørt i ca 4 min før den ble parkert. bilen blei prøvd starta men ville ikke starte kinna og kinna, til batteriet var tomt. det vart også prøvd med startkabler uten videre hell. Da jeg kom på banen har jeg prøvd følgende, lada batteriet seff, lagt en startkabel fra minus siden på batteriet til toppen på motoren, dette uten videre hell, har også prøvd å dytte bilen i gang dette også uten videre hell. En kan høre bilen prøver og starte men bilen "starter tungt" er det noen som har flere gode alternativer, bilen har en kvilespenning på 12v. Har du sjekka glødepluggene? Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 eg er ikke sikker på hvor sikringen til gløde pluggene dine sitter men den hender at den ryker. vist du tar en tykk ledning i fra + til plødeplugene å har den på i ca8 sek å piler inn i bilen å kinner så bør den starte. vist ikke så er dem ødelagte å du får nye på biltema til en fin pris. Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MINIPEDDY Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 njet... bytte du tenker på hvordan ser di ut visst di er utslitte? skjønner tegninga med og kontrollere 12 v.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MINIPEDDY Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 hvordan vet jeg at glødepluggene er ødlagte ? måle motstanden i dem ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 hvordan vet jeg at glødepluggene er ødlagte ? måle motstanden i dem ? du kan ta de ut og bruke en batterilader, eller startkabler fra batter, det gjør vi på jobb. da setter du pluss på toppen, og minus lenger ned på den, der den liksom står i blokka... hvis den er ok, så blir den rød glødende etter få sekunder Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MINIPEDDY Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 men skal ikke bilen starte selv om 1 av 4 plugger er defekte ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 men skal ikke bilen starte selv om 1 av 4 plugger er defekte ? Du kan få problemer da. Er nok glødepluggene. Prøv med litt startgass, ikke mye. Se om den tenner da. Brukte det i 1uke før jeg fikk skiftet mine. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MINIPEDDY Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 batteriet var flatt igjen nå ( litt merkelig) så jeg tok startkabler på en 240 og koblet til bilen, samtdig som jeg hadde lagt en 2,5mm2 pn ned ned på lasken på glødepluggene... samme resultat... kan vi da konkludere med defekte glødeplugger ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 batteriet var flatt igjen nå ( litt merkelig) så jeg tok startkabler på en 240 og koblet til bilen, samtdig som jeg hadde lagt en 2,5mm2 pn ned ned på lasken på glødepluggene... samme resultat... kan vi da konkludere med defekte glødeplugger ? Den enkleste måten er nok å ta de ut og gjøre som jeg skrev lenger opp her... for da ser du om de gløder Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MINIPEDDY Skrevet November 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 rigga meg til med ordtlig lys i går kveld for å se på glødepluggene, såg over dieselfilteret, men der var det tomt gitt.. dysene var tomme som en ørken da jeg demonterte kobberrøret ut fra dieselpumpe.det er dieselmåleren som er rota til problemet.... skal fylle på bilen og lufte systemet i dag da jeg var tom for batteri i går, noen som har peil på hva en ny dieselmåler koster og hvor mye arbeid det er og skifte den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.