Psykopelle Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Kjørecomputeren på min Octvaia II med 1,9 TDI viser feil. Når forbruket på displayet viser 5,3 , og jeg regner "manuelt" ved fylling er korrekt forbruk 6,0 (o,6 l/mil) Har kontrollregnet dette flere ganger nå, og hver gang er differansen omtrent like stor. Er det flere som har opplevd dette på sin Octavia, eller er det kun min bil det er noe rart med? Kjenner noen til om det er mulig å "justere" den for å få den til å vise korrekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Er det flere som har opplevd dette på sin Octavia Jeg har hørt om dette "problemet" mange ganger tidligere, men tror ikke det er mye man får gjort her. //M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Det er bare for og være hyggelig den viser mindre ;) neida, har ikke dette med oppsett 1 og 2 og gjøre? siden du har sjekket det flere ganger går jeg ut i fra du 0 stiller den når du prøver? Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro_King Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Stemmer nok ikke på min A4 B7 heller. Men, er vel mange faktorer som spiller inn, som ikke kjørekomputer tar høyde for. F.eks: *Annen dekk dimensjon en orginat *chip/trim *Luftfilter o.l Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psykopelle Skrevet November 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Det er bare for og være hyggelig den viser mindre ;) neida,har ikke dette med oppsett 1 og 2 og gjøre? siden du har sjekket det flere ganger går jeg ut i fra du 0 stiller den når du prøver? Ole Jepp. Jeg har som vane å nullstille oppsett 2 hver gang jeg fyller. Slik skal jeg jo få forbruk på den aktuelle tanken. Ang. andre faktorer: Har erfaring fra tidligere biler at "powerboks" gjør at kjørecomputeren viser mindre enn riktig forbruk. Computeren tror at motoren får mindre diesel enn den faktisk får med boks. Men viser riktig igjen når boksen blir koblet fra. På min nåværende bil har jeg ikks boks og originalt filter, så det er ikke det som påvirker min bil. Har hørt at "skikkelig chip", eller omprogrammering av styreenheten ikke vil gi feil tall på computeren fordi den da vet hvor mye diesel motoren faktisk får. Vet ikke om dette er riktig... Ang. dekk dimensjoner er jeg usikker. Etter som ulik rulleomkrets, også vil gjøre at kilometertelleren viser feil. På den måten vil vel både kjørecomputeren og kilometertelleren vise like feil, og dermed skulle jeg få det samme tallet på displayet og på kalkulatoren....? Usikker på om jeg klarte å forklare teorien min tydelig nok her. Takk for råd, tips og tilbakemeldinger. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 mener dette kan kalibreres.. Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg