Gå til innhold

Verkstedbesøk - kundebehandling

Ranger emnet


Clueless

Anbefalte innlegg

Lurer på om min erfaring med verksted er uvanlig, eller om dette er gjengs kundebehandling?

 

Hadde bilen på et Snapdrive verksted for å bytte reg.reim. Når jeg bestilte timen hos sentralbordet til kjeden, nevner jeg samtidig at jeg ønsker at de skal sjekke simmerringen på veivhjulet da bilen har svettet olje i det siste. Likeså poengterer jeg at de skal ringe meg når de har sjekket denne ringen for å gi meg et prisoverslag på et evt. bytte.

 

Samme dag som jeg leverer blien, får jeg beskjed om at vannpumpa er dårlig og at de anbefaler å bytte den. Takker ja til dette, og minner de på å sjekker simmerringen og å ringe meg før de evt. gjør noe.

 

Dagen etter ringer de og sier at bilen er ferdig og at de har byttet begge simmerringene. Summen ble plutselig 5960 kr, mot avtalte 4621 kr. Når jeg uttrykker min misnøye med at de har byttet deler uten min "velsignelse", får jeg til svar at "vi glemte å ringe deg". Er jeg sær når jeg reagerer på at de tar seg til rette på denne måten?

 

-Clueless

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har gitt klar beskjed om at du skal bli ringt først har de ingen rett til å gjøre dette og så kreve betalt for det. Du kan krangle på prisen hvis det er noe du gidder... Dersom de ikke vil gjøre noe med det krever du at de setter tilbake den gamle og gir deg lånebil mens det arbeidet uføres. Da burde tonen bli en annen. :)

 

om det er verdt det er en helt annen sak...

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er absolutt ikke sær der.. når avtalen er at de skal ringe deg etter at de har sjekket hva som var galt så har de ingen rett til å ta full pris iallefall. en evt. rettferdig avgjørelse siden de gjorde feilen er at du betaler delene + evt. halve arbeidspengene for simmeringskiftet..

:)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søsteren min opplevde noe "lignende" denne uka..

 

eksosanlegget hadde ramlet av (bakerste feste løsna) og satt den på verksted for å fikse.. ga klar beskjed om å bli ringt før de gjorde noe..

 

i dag morges fikk hun telefon om at bilen var ferdig og en regning på 3600..

 

finnes det noe å gjøre mot sånt?

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som sagt så uttrykte jeg min misnøye både pr. tlf. og face to face når jeg hentet bilen. Jeg cashet den ut, tok for gitt at de nektet å gi meg bilen dersom jeg nektet å betale regningen i sin helhet (men vet ikke hvordan praksis verksted har på dette?). Ringte Snapdrive sentralt og klaget, de forstod misnøyen (påstod de). Spurte samtidig hvordan jeg skulle gå frem for å sende en formell klage..fikk beskjed om å sende de en e post.

 

Jeg lurer på hvilke rettigheter vi forbrukere har i sånne saker?

 

Edit; kan legge til at jeg har sendt epost til NAFs juridiske avd., så får jeg høre hva de evt. sier om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår