RockfordFosgate Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Heisann, jeg har altfor mye blinking i lysene når jeg guffer opp med volume. Jeg har skifta ut en av de orginale kablene i motorommet og det hjalp litt på. Hvor mange kabler er det egentlig som skal skiftes ut slik at det hjelper på? Skifta ut den fra dynamo. Men nå har jeg tøyd grensa litt, skal ha ekstra batteri som jeg setter i bagasjerommet. Hva trenger jeg av kabler, batteri osv? Noen som kan lage en tegning på hvordan jeg kobler det opp? Og anbefaling av batteri? Om noen kan linke til alt jeg trenger blir jeg glad. Er en volvo 240 om det skulle være intr. Forsterkerne er 2stk. US AMPS 4000D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Bytte av kabel, fra dynamo til batteri, det har du gjort. Fra batteri til forsterker. Pass også på skikkelig jordingskontakt og gode ledninger til høytalere. Kan også bytte til spilleren dersom den trenger det. Ekstra batteri trenger du sannsynligvis ikke. Jeg satte inn det i tidligere bil, men det var for å kunne spille uten bilen igang, og dermed ikke trenge starthjelp etterpå. Tegning på et eksempel anlegg finner du i tråden rett under din da... http://www.bilforumet.no/bilstereo/212145-har-skisse-anlegg-trenger-hjelp.html Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RockfordFosgate Skrevet November 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Har ordentlige kabler fra batteri til forsterker. Akkurat samme som på http://www.lydibilen.com Har skifta jord på spiller også, men bør jeg skifte strømkabel fra spiller til batteri og? Og skifte til kjukker jording i motor rommet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Bytt jordingen fra batt til chassi også du ;) Hvis du skal ha 2 batterier, så bør de være like... hvis du bare setter inne et nytt baki, så kan det gamle batteriet ødelegge det nye ;) Hvis du ikke bruker forsterkeren i spilleren, så trenger du ikke skifte strøm ledningen til den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RockfordFosgate Skrevet November 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Okey. Bruker spillerens amp til frontsette. Så må vel skifte kabel der og skifte kabel fra chassi til batt. Lurer på en ting, har jeg forliten strøm kabel eller akkurat passe? 2x US AMPS XT4000D er ampene. Strømkabelen jeg har er EVUS PC21. Og hvor stor sikkring bør jeg bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Er det strømkabel imellom batteriene eller ifra batteri til forsterker du prater om? Og kva er avstandene du har imellom produktene? (Viss kabelen er på 21mm er den kanskje litt liten. Eg veit ikkje kor store forsterkerene er) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg