msandvold Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Bilen det gjelder, se signatur. Jeg har en irriterende lyd ved pådrag og giring, høres ut som en dumpventil/resirkventil. Har montert sportsluftfilter så nå høres lyden enda bedre (dette gjelder også plystring fra turbo og når bilen suger luft). Når jeg bremser på gir i nedoverbakke høres også en svak suselyd. Skal få byttet kamakslinger, ventilløftere osv. neste uke, kan slitte kammer ha en sammenheng med dump/resirkventil lyden, at ventilene ikke åpnes eller lukkes til rett tid? Føler alt er galt med bilen for tiden etter at jeg fikk beskjed om at kammene er slitte og må byttes. Siter Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Det er naturlig med masse sugelyd og turbosus med sånn filter. Den dumpen du hører er vel bare lyden som turboen lager når du slutter å belaste den:) tror neppe det er noe farlig:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msandvold Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Takk for svar :) Fikk samme svaret fra Johan ved chipsenter.no Siter Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msandvold Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Har også hørt at det kan være overtrykk på motoren som følge av tett veivhusventilasjonsfilter. Noen som har hørt eller vært borti det samme? Siter Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg