Gå til innhold

E34@PSI : BMW 535i : M30 @ husmor-trøkk

Ranger emnet


E34@PSI

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lyden i denne må være fortrefligt tipper jeg. 3.5 rekke med snurre hmmm. kan umligt høres vondt en kaldt høstdag ;)

 

Orginal innmat? pakninger?

 

Ja lyden ja :P ah ... denn er jeg fornøyd med :cool:

 

skal legge ut ett klipp så snart jeg får til..

 

Orginal innmat ja, motor er overhalt for 3000km siden ,har planer om bytte men det evt. motor-Ras men disse motorene er veldig sterke , når d er gjennomvarm da vel å merke :) ser noen svensker kjører 5-600 hjulhester med org. innmat uten problemer saken er vel at en veldig bra tuning av motoren er hva som skal til å holde seg unna tenningsbanken ThiHI .. :lol: så går det bra,, men men ,

hvis ulykken skulle være ute så blir det nokk ny innmat ++ :)

Litt lyst på den gamle 24V toppen da, fra gml M5 denn passer hvis du modder litt :P mere flow!!... droool.. men mindre arbeide da kanskje å bytte til en 3.6 eller 3.8 :) men er stoor-fornøyd nå så "time will show". :cool:

 

status: (det jeg kommer på nåå ) :volvsmile

 

-intercooler JDM

 

-hjemmelaga 3" eksos hele veien med 4.5" endestutt , to potter.

 

-TurboXS Knock Lite m/ Tennings bank giver bosch . beste kjøpet i ÅR !

 

-AEM UEGO AFR bredbåndslamda ,instr. + tilkoblet AEM F/ICn + org. narrowband. (samme som Horspowerfreaks bruker)

 

-AEM Fuel/Ignition motorstyring m/MAP sensor FIC 6 :race

(Horspowerfreaks bruker FIC 8 ,har 8 kanaler og boost kontroll )

 

-RC raceing 750 cc/min dyser me org.fuelrail :lol:

(samme som Horspowerfreaks bruker)

 

-walbro 255lph (+ Catch tank senere)

 

-JDM BOV

 

-ARP bolter

 

-60mm wastegate type HKS kopi! PPF!

 

-T70 EMM USA god for ca.6-700hk (fant ut d var en BLÅ KOPI sneille av GT35R ... :cool: forøvrig samme ulla som Master Power leste jeg .

 

-modda biltema :blah: turbotrykks instr. fra hvitt bakgrunnslys til bimmar rødt :thumb

-heimsveisa turbogrenrør, egen design :viske:

-3" alu-rør, cobrahead silicone

-heimsnekkra d meste egentli :lol: sikket noe jeg ar glemt bare å spørre :D

 

 

:worshipbm:

Du vet at du er en Boostjunky når du mapper bil i søvne og ber kjerringa skru opp trykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo helt greit ut ;) Har du noe og gå på da hehe

 

Antagelivis kortlaus før den tid.. hehe :jail . kjerra går jo godt nå da men..

, vet ikke hk..kanskje ca 400 hjul hk( @0.8 ) men får se etter mappinga da , målet var jo 450-500 ( @1.0 +/-?? ) skal jo være bruksbil også, men litt til er vel ikke å forakte hehe , går vel å justere på litt til :P jAjAmensann :cheers:

 

men nå mye over 1kilo tror jeg jeg ikke skal , er jo husmor-trøkk vi skal ha alacocaina

 

 

 

:???:

fikk høre E85 ble blandet ut litt med mere bensin om vinteren og kvaliteten kunne variere :O ,,, er d flere som har hørt det ? hmm da blir det mapping kun med 98.. å så får jeg ta E85 senere lr kun bruke min egen mapp.

Du vet at du er en Boostjunky når du mapper bil i søvne og ber kjerringa skru opp trykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Legger ut litt flere bilder :P div div..

 

1-1.jpg

 

 

 

2-1.jpg

gml pumpen ca 155 til 160 lph @3bar samme som 530i M5 og 525i E34

 

http://i496.photobucket.com/albums/rr324/TommysBilder/7-1.jpg

 

ny pumpen Wallbro 255 lph nokk for ca 550-600hk på motor

 

4-1.jpg

Fan controllern..

5-1.jpg

vifta

Du vet at du er en Boostjunky når du mapper bil i søvne og ber kjerringa skru opp trykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planer om å lakkere tralla til sommer men vi får se da. har kjøpt nye lister og emblemer da i allefall ,, jah ny hardykobling også.. :P

3-1.jpg

planer om M5 fangere og skjørt.. :P noen som har å selge ????!?!? :)

 

ingen som vet av billig lakkering i Trøndelag da? gjør det "grove"grunnarbeidet selv !

Du vet at du er en Boostjunky når du mapper bil i søvne og ber kjerringa skru opp trykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lyden ja :P ah ... denn er jeg fornøyd med :cool:

 

skal legge ut ett klipp så snart jeg får til..

 

Orginal innmat ja, motor er overhalt for 3000km siden ,har planer om bytte men det evt. motor-Ras men disse motorene er veldig sterke , når d er gjennomvarm da vel å merke :) ser noen svensker kjører 5-600 hjulhester med org. innmat uten problemer saken er vel at en veldig bra tuning av motoren er hva som skal til å holde seg unna tenningsbanken ThiHI .. :lol: så går det bra,, men men ,

hvis ulykken skulle være ute så blir det nokk ny innmat ++ :)

Litt lyst på den gamle 24V toppen da, fra gml M5 denn passer hvis du modder litt :P mere flow!!... droool.. men mindre arbeide da kanskje å bytte til en 3.6 eller 3.8 :) men er stoor-fornøyd nå så "time will show". :cool:

-9.0:1 i komp :d org. som at alle 535i i landet ber om å bli overladet :P :P ,,, lenge leve Alpina sin B10 bi-turbo & Hartge sin Overlaidda 535i E34 :P :P stor inspirasjonskilde .

 

status: (det jeg kommer på nåå ) :volvsmile

 

-intercooler JDM

 

-hjemmelaga 3" eksos hele veien med 4.5" endestutt , to potter.

 

-TurboXS Knock Lite m/ Tennings bank giver bosch . beste kjøpet i ÅR !

 

-AEM UEGO AFR bredbåndslamda ,instr. + tilkoblet AEM F/ICn + org. narrowband. (samme som Horspowerfreaks bruker)

 

-AEM Fuel/Ignition motorstyring m/MAP sensor FIC 6 :race

(Horspowerfreaks bruker FIC 8 ,har 8 kanaler og boost kontroll )

 

-RC raceing 750 cc/min dyser me org.fuelrail :lol:

(samme som Horspowerfreaks bruker)

 

-walbro 255lph (+ Catch tank senere)

 

-JDM BOV

 

-ARP bolter

 

-60mm wastegate type HKS kopi! PPF!

 

-T70 EMM USA god for ca.6-700hk (fant ut d var en BLÅ KOPI sneille av GT35R ... :cool: forøvrig samme ulla som Master Power leste jeg en plass..

 

-modda biltema :blah: turbotrykks instr. fra hvitt bakgrunnslys til bimmar rødt :thumb

-heimsveisa turbogrenrør, egen design :viske:

-3" alu-rør, cobrahead silicone

-heimsnekkra d meste egentli :lol: sikket noe jeg ar glemt bare å spørre :D

 

 

:worshipbm:

 

:thumb

 

-Sachs 765 trykkplate m/6 puck sinter lamell 240mm.

god for ca 800Nm + ca ca -.-

Du vet at du er en Boostjunky når du mapper bil i søvne og ber kjerringa skru opp trykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det blandes mer bensin i alkoholen på vinterstid. Blir mer E75 enn E85

 

jah var det jeg trodde ja :) jaja da blir det E85 til sommern da..

 

må vel ha flere pumper og annen fuelrail + rør. alikevel..

 

:adolf:

 

må vel gå for Xtra tank for E85 Aeromotive trykk regulator , Nuke Fuelrail & et par Bosch 044 pumper....

 

:worshipbm:

Du vet at du er en Boostjunky når du mapper bil i søvne og ber kjerringa skru opp trykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. FOlk sier det står i pappirene hos BMW at motoren skal være god for 400HK, men da med litt bedre topppakning.

 

Er nok et par svensker som koser seg med 500-600hk på org inmat, men selv ville jeg nok satset noe mer kr på inmaten før jeg overskred 500hk :)

 

Har selv M30b35 jeg driver å lager meg en dyr shoppingliste til..

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår