Gå til innhold

Uheldig på parkeringsplass! hvem har skyld?

Ranger emnet


GeVeger

Anbefalte innlegg

jeg vet det er høyre regel på parkeringsplasser. jeg rygger ut av min parkeringsplass og begynner å kjøre fremover i ca 5kmh i 5 meter. til høyre er det en oppgang fra parkeringskjeller med mur på sidene som er umulig å se nedover på før du er paralelt med den. puluselig kommer en bil opp der i fra i ca 20 kmh, og det blir et sammenstøt. traff han ved fremre venstre hjørne med ca mitten av bilen min. begge er på vei ut av parkeringsplassen. jeg føler ikke skyld i dette. hva mener dere?

sjåføren i den andre bilen var 69 år å tror jeg hadd litt dårlig syn(måtte låne brillene til kona si for og skrive skademelding). hendelsen skjedde i skymringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra din beskrivelse at han traff deg midt på din bil var det han som kjørte på deg og ikke omvendt. Ergo hans skyld. Ha det er vikeplikt til høyre men ikke påkjørsels plikt.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra din beskrivelse at han traff deg midt på din bil var det han som kjørte på deg og ikke omvendt. Ergo hans skyld. Ha det er vikeplikt til høyre men ikke påkjørsels plikt.

 

bleklager dårlig forklarelse av meg, midt på frem til med. men tror vel at det var begge som kjørte inn i begge, han kom så fort at jeg rakk ikke og reager enn gang. så skjønte ikke helt hva som skjedde med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du du får skylda for denne her, trådstarter. Hvis bilen din har skader i fronten, og motparten har skader på venstre side, så tyder det på at du ikke har overholdt vikeplikten for kjørende fra høyre.

 

Når man kjører ut der man har liten sikt, så gjelder det "liste seg frem". Det lærte du den dyre måten. Det føles sikkert surt, men shit happens.

 

Det at mannen bruker lesebriller (som han lånte av kona) har ikke noe å si for hans evne til å kjøre bil. Den evnen er sikkert ræva uansett.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du du får skylda for denne her, trådstarter. Hvis bilen din har skader i fronten, og motparten har skader på venstre side, så tyder det på at du ikke har overholdt vikeplikten for kjørende fra høyre.

 

Når man kjører ut der man har liten sikt, så gjelder det "liste seg frem". Det lærte du den dyre måten. Det føles sikkert surt, men shit happens.

 

Det at mannen bruker lesebriller (som han lånte av kona) har ikke noe å si for hans evne til å kjøre bil. Den evnen er sikkert ræva uansett.

 

jepp, var det jeg tenkte meg. tenker at jeg må ut med noen lapper på hans bil, og tar det med et smil hvis det blir skyld deling. men har snakket med en som jobber i forsikring selskap, og han anbefalte meg og ta 4-5 bilder av hvor hendelsen skjedde fra flere vinkler. bare gla for at jeg ikke kom gående forbi muren, for da hadde han ikke greid og stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som står på papiret er en ting, hva som skjedde er en annen ting. Jeg vil tro at det var litt begge sin feil. Du var kanskje ikke forsiktig nok, og han kjørte kanskje for fort. 20 km/t blir ofte litt drøyt i parkeringshus, særlig i noen der det kan være trangt, og dårlig sikt.

 

Du kan jo fortelle hva som var fartsgrensen i den tunellen også, det gjør det kanskje litt enklere for forsikringsselskapet.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår