Exerqtor Skrevet November 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Med andre ord så er hele tegninga/utførelsen på dem grenrøra av den typen her bare til å kaste i dass å dra ned.. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasmartinsen Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Jepp... det går vel ann å flytte på den rør rekka å bygge om litt.. eller skjære bort så en kan få i plugger hvis en snur det "opp ned", men det er jo noe spenn i det, så kan væra en sjans å ta det å. å hvis en gjør det så må en ta høyde for andre intercooler slanger å lengre olje retur\tur å eksos ombygging så det medfører en del jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Hvorfor ikke bare gjøre som folk flest å snu flensen? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Flensen må snus rikig vei uansett, eksosrørene matcher ikke portene i toppen dersom man bare snur røret. Bare å sette en pakning motsattvei, så ser man det med en gang Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Flensen må snus rikig vei uansett, eksosrørene matcher ikke portene i toppen dersom man bare snur røret. Bare å sette en pakning motsattvei, så ser man det med en gang Stemmer det:) Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Moralen med denne historien er egentlig at det fortsatt er mindre faenskap å lage et eget grenrør enn å kjøpe et "ferdig". Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teebob Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Er bare til og snu flensen som er inn mot toppen det. Og stive det av med noen stag. Så lenge du får noe til og bære vekten av turboen, så siger de ikke så gæli.. Fløder helt greit. Siter [-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn.. [-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt [x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt [x]75`Volvo 242L, Solgt [X]86`Volvo 740GL Hugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 KL-Racing i Sverige driver med å serieprodusere et turbogrenrør for 740 som er designet i Sverige av Jens Gustavsson. Ukjent kar? Han har en B20 med over 500 hk...og vet hva han driver med. Det grenrøret skal klare en HX55 med grei margin... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 KL-Racing i Sverige driver med å serieprodusere et turbogrenrør for 740 som er designet i Sverige av Jens Gustavsson. Ukjent kar? Han har en B20 med over 500 hk...og vet hva han driver med. Det grenrøret skal klare en HX55 med grei margin... Klare det med god margin i en 740? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Klare det med god margin i en 740? Ja,det er den de er laget spesifikt for.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Vet du om det grenrøret til salgs snart? Husker det grenrøret fra tråden hans på savarturbo. Mannen vet hva han holder på med, det er sikkert. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Enkleste er bare å høre med KL-Racing.. det er jo ute av Jens' hender nå.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.