Gå til innhold

Skal vi kjøpe BMW 318i E36 eller ikke ?

Ranger emnet


petter_aa

Anbefalte innlegg

Jeg å kjæresten min skal ha ny bil, vi har sett på en BMW 318i.

Det er en 1993 modell og den er gått 125k prisen er 25k.

Vi har lyst på bilen, men far hennes er negativ. Han sier at det er mye feil på bilene og vil heller at vi skal kjøpe en VW polo, men er det verdt å bruke 40k på en polo som har gått 200k istedenfor 25K på en BMW. Når vi bare skal ha bilen et par år....

 

Håper på hjelp for jeg har ikke peiling på bil, så kan liksom ikke argumentere mot påstandene som han kommer med....

 

:ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo er ikke akuratt en feilfri bil det heller. Dårlig girkasse, endel feil med abs bremsene+ rust og sikkert mer.

Søstern har en polo 95 mod som hun har påkostet ganske mye..

 

BMW vet jeg ikke så mye om, men vil tro det er en del høyere delpriser i hvertfall..

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo er ikke akuratt en feilfri bil det heller. Dårlig girkasse, endel feil med abs bremsene+ rust og sikkert mer.

Søstern har en polo 95 mod som hun har påkostet ganske mye..

 

BMW vet jeg ikke så mye om, men vil tro det er en del høyere delpriser i hvertfall..

 

Det kommer litt an på korleis bilen er behandla igjennom tida.

 

men ting du skal vere litt obs på er å sjekke etter rust i hjulbuene bak og nede på dørene bak, sjekk og dei hule kanalane (sideskjørtet) etter skader, visst dei har jekka med vanlig jekk der så kan det ha blitt hull på undersiden....

 

motormessigt så er det få problemer, M40 motoren har ein dendens til å slite ut kamen fortere enn den skal som fører til ein tikkelyd i fra motoren.

M42 og M43 motorane veit eg ikkje så masse om men M40 og M43 er litt like.

 

min starter å går kvardag og har ikkje hatt noen problemer, eg har kun måtte bytte eit par små ting så langt som forrige eier ikkje gadda å gjere noe med

 

visst du ser på www.gsbildeler.no eller www.koed.no så ser du sånn noe lunde priser på deler

BMW E36 318I

Bimmers.no <--> Hemorini <--> Schmiedmann <--> Gs bildeler <--> Koed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller spørsmål til km standen på Bmw'n. 125K er veldig lite på en bmw fra 93. Og Bmw har billige bildeler så den er trolig mye billigere å reparere enn polo'n.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for bmw tenk deg og kolidere med en polo, den er jo som enn øl boks blir knust uannsett. bmw har værtfall abs airbag på fører og pasasjer side. :S og deler til bmw er ikke så dyrt som folk skal ha det til det henger igjen fra gammelt av.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for bmw tenk deg og kolidere med en polo, den er jo som enn øl boks blir knust uannsett. bmw har værtfall abs airbag på fører og pasasjer side. :S og deler til bmw er ikke så dyrt som folk skal ha det til det henger igjen fra gammelt av.

 

Airbag på passasjerside kom først på 95 modellene. Airbag på førerside kom på 93 modellene så denne har ihvertfall airbag der :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår