Gå til innhold

Yess, ny subwofer...

Ranger emnet


cd-marker

Anbefalte innlegg

Originally posted by cd-marker

I dag var jeg en tur på Bilradiospesialisten og kjøpte meg en liten aktiv subwofer med 2 stk 8". Kassen er bare 8 liter. merket er velocity, eller noe...

Eneste jeg lurer på er hvordan trekker jeg ledning fra batteriet inn i bilen?

 

Trekk en plusskabel fra batteriet gjennom torpedoveggen, langs kanalene i bilen (ta vekk litt teppe og lister og sånn) Hele veien bak til bagasjerommet, vet ikke åssen forsterker du har i den aktive subben din, men ville minimum lagt en 16mm2 kabel. Heller litt for mye enn for lite.

 

Minuskabelen kobler du til chassiet bak i bagasjerommet, ikke i låsen til luka, men en annen plass det egner seg.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

 

Trekk en plusskabel fra batteriet gjennom torpedoveggen, langs kanalene i bilen (ta vekk litt teppe og lister og sånn) Hele veien bak til bagasjerommet, vet ikke åssen forsterker du har i den aktive subben din, men ville minimum lagt en 16mm2 kabel. Heller litt for mye enn for lite.

 

Minuskabelen kobler du til chassiet bak i bagasjerommet, ikke i låsen til luka, men en annen plass det egner seg.

 

Ja, vet det. Det jeg lurer på er hvordan jeg får den i gjennom torpedo veggen. Kan ikke se noen hull, må jeg borre da? Eller er det andre løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

lyden er utrolig bra. bassen er veldig direkte pga de to små subwooferene på 8" er lettere å drive enn større. Har hørt mange som sliter med at bassen kommer lenge etterpå pga for store elementer.

Absolutt å anbefale. Kassen til subwooferen min er ikke så stor som nevnt. Bare 8 liter, så den skulle være mulig å få på plass i en mx 5. Du får også dyp bass hvis du vil, type dunk i brystet. Masse bass uten å ta bort for mye plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår