VolvoR-Sport Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Hei. kjører med følgende oppsett: -bosch 044 med aeromotive filter før pumpa (har også enda en pumpe liggende + filter) -siemens deka 750cc dyser -aeromotive btr - megasquirt hvor mye effekt kan jeg ha på e85 med disse dysene? ca 400hk? Mvh. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Jeg skal ikke skryte på meg at jeg kan noe om dette, men iflg kalkulatoren her: http://www.megamanual.com/flexfuel.htm Skal du trenge 86lbs/h (bortimot 900ccm/min) for 400 hester. Det er jo noen antagelser inne i den kalkulatoren, og jeg synes det høres voldsomt konservativt ut med 46% ekstra flow. F.eks. trenger du ikke den samme voldsomme fullgassanrikningen på E85 som på bensin, og man har jo gode muligheter for bedre virkningsgrad enn på bensin. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 jeg kom fra til at dysene holder til ca 350hk iflg kalkulatoren der.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Jeg tror ikke du klarer å få ut noe fasitsvar på hvor mye de holder til. Du kan få ut XX antall hester med tonnevis av lading og tilhørende dysebehov, eller du kan få ut samme effekt med lavere ladetrykk og riktig tenningsinnstilling. Kalkulatoren vil jo ikke ta høyde for denne forskjellen her f.eks. (fra etanol.nu): Har bromsat samma bil med både V-Power och E85.Motorn är en lite modifierad Audi 2,2l turbo femma. V-Power @ 290kPa 461 hk E85 @ 290 kPa 550 hk E85 @ 340 kPa 597 hk Alla effekter är drivhjulseffekt. MAP angivet absolut Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Okei, riktig tenning henter man jo endel effekt på :) brukbar forskjell på utdraget du har der hvertfall.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg