Audi tq Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Har en 10v turbomotor fra audi 100 (MC-1) i min 90. Motoren har vært veldig tungstarta og gått ujevnt på tomgang, og nå har den blitt enda værre. Får feilkode 2312: kjølevæske sensor. Hva kan være feil her? Har mistanke om for lite bensin pga. sliten bensinpmpe (bråker fælt) og/eller falskluft. Spenninga over hjernen når jeg kjører starteren er også noen ganger litt lav, ca 8V. Mulig det er dårlig batteri eller jording. Selve motoren skal være i god stand. God komp. ca 150psi på alle 5. Begynner å bli litt lei av en motor som jeg ikke veit om starter. Har lyst til å overhale den så den starter og går som den skal. Vurderer også datasprut, med tanke på litt trimming. Kan dette være et pålitelig alternativ? Kan noen hjelpe meg med det her? Takker for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi tq Skrevet Oktober 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2008 Bytta temperatursensoren som sitter foran på toppen, multi function temp. sensor eller hva den kalles. Det hjalp mye:) Starter mye lettere nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi tq Skrevet November 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Bilen starter å går bra, men tempraturmåleren har sluttet å virke og det har begynt å ryke en del fra potta. Kan det være fordi motoren tror den er kald og gir for rik blanding? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Har så og si de samme problemene som deg. Samme bil, samme motor. Skulle gjerne likt å vite hva det var, men min koker også. Men KUN ved herjing. Skal si i fra vis jeg finner ut noe. Får prøve å bytte den sensoren som du prater om. Er det den som sitter der hvor kjøleveska går inn eller ut av toppen? Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi tq Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Ja, det er den som sitter der kjølevæska går inn eller ut. Kan lese om den her: http://sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html . Tror det er sannsynlig at det er den som er feilen, eller kontakten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg