Einar Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Det var jo IKKE Biltema-kompressor Har jo bare 30 % av effekten når det er kobla med kondensator, men lurer på åssen det blir med turtallet, er jo det som bestemmer å mye den pumper så lenge den greier å dra. Åssen hadde det vært å bygd kompressor på en bilmotor, satt reeds på innsuget, tilbakeslagsventil(kule) på trykksia. igjensveisa ventilstyringer og 100 l tank. Måtte vel hatt litt motor for å drive, måtte vel hatt oljeavskiller også. plugge smøringa til toppen, fjerne register og bruke orgialt smøre- og kjølesystem. kanskje uten termostat Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Det var jo IKKE Biltema-kompressor Har jo bare 30 % av effekten når det er kobla med kondensator, men lurer på åssen det blir med turtallet, er jo det som bestemmer å mye den pumper så lenge den greier å dra. Åssen hadde det vært å bygd kompressor på en bilmotor, satt reeds på innsuget, tilbakeslagsventil(kule) på trykksia. igjensveisa ventilstyringer og 100 l tank. Måtte vel hatt litt motor for å drive, måtte vel hatt oljeavskiller også. plugge smøringa til toppen, fjerne register og bruke orgialt smøre- og kjølesystem. kanskje uten termostat hørtes slitsomt ut.. kanskje mer jobb enn det er verdt? hadde sikkert levert bra med luft da.. men.. hehe :) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Har en 1,1 kW(ca 1,5 hk) 24 liter kompressor som skal gi 210 l/min(?), ikke altannettennBilTema). kjøpte lakksprøyte på biltema(120L/min), prøvde uten lakk og kompressoren greier ikke levere nok. Trykkregulatoren stilt på 6 bar, jeg gir opp når trykket synker under 5 bar. Har stilt opp trykket til 9 bar(stopper ved 9, starter ved 7,5), ja har 10,5bars popoff(sikkerhetsventil). Er dette normalt? Kan det ha noe med at motoren er en 3-fas som er kobla til 1-fas med kondensator orginalt. Vil jeg få mer turtall+ mer med 3-fas på motoren?:o en tre fase motor med steinmetz kobling (2faser +en kondensator paralelt med den ene viklingen) vil kun ha ca 70%-80% av effekten med tre faser...bare så det er sagt! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.