temuhin Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Heisann, Vurderer å kjøpe en Mondeo Stasjonsvogn (fra 2003 og oppover) som min første bil, regner med at den vil ha en 100.000km ved kjøp. Kommer til å kjøre en del i jobb sammenheng, anslagsvis >40.000 km i året. Er det noen som har erfaring med Mondeo i slik sammenheng? Dvs kan jeg regne med at motoren tikker og går i det uendelige, eller baller det ofte på med problemer etter en hvis lengde? t. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Vet om en 90 HK diesel som har runda 480k, uten problemer, samt et par som har runda 350. Bensinmotorene kan begynne å dra litt olje etterhvert Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinzimZS Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Ikke kjøp automat. De ryker etter ca 100 000km. Har hørt mye godt om V6'en også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Kommer selvfølgelig ann på diesel eller bensin motor. Dyser blir til tider byttet, vann/servopumpe, automatisk dynamoreim strammer, bremserist, rustet skiver bak grunnet trege wire eller calippere Gode biler:) Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
temuhin Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Takk for alle positive svar. Hadde uansett tenkt å gå for diesel, og automat appelerer heller ikke til meg. Forresten, er Ghia eller Trend å foretrekke? Har ikke så stor innsikt i biler generelt, og vet ærlig talt ikke helt hva som er forskjellen i praksis. Synd de ikke er å få som AWD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim92 Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Hei dem går til ca 300-400 tusen å fjusker dem :) alt etter hvor godt du tar vare på dem selv sagt. men dem holder veldig godt :) ps: Ghia er å anbefale :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Min har runder snart 306 nå, og motoren går som ei klokke enda. Ingen antydninger til problemer, skal bytt reg reim og vannpumpe over vinteren da.. Ellers er det bare å bytte olje regelmessig og høre etter lyder i forstilling og bakstilling.. Foringer, osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Litt dumt å bruke en mk 1 som sammenligning, da ingenting er likt på den og en 2003 modell. Har mk 2 som snart runder 340 jeg. Ække noe problem det Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordn Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Heisann, Vurderer å kjøpe en Mondeo Stasjonsvogn (fra 2003 og oppover) som min første bil, regner med at den vil ha en 100.000km ved kjøp. Kommer til å kjøre en del i jobb sammenheng, anslagsvis >40.000 km i året. Er det noen som har erfaring med Mondeo i slik sammenheng? Dvs kan jeg regne med at motoren tikker og går i det uendelige, eller baller det ofte på med problemer etter en hvis lengde? t. Hei! Har en 2005 mod 2,0 tdci ghia automat som har ruslet 305 000km nå,ikke no problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg