Gå til innhold

RS6 2003 eller Q7 2008?

Ranger emnet


twogees

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke heeelt tankegangen til enkelte her.

Er da flust av familier i Norge som klarer seg med A6 4B uten

problemer, så hva skal da tale så innmari til at Q7 dekker et

slikt behov bedre enn RS6en?

 

Men igjen, kanskje andre har mer "Fett!"-forhold til høye,

overvektige prestisjebiler enn hva jeg har...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke heeelt tankegangen til enkelte her.

Er da flust av familier i Norge som klarer seg med A6 4B uten

problemer, så hva skal da tale så innmari til at Q7 dekker et

slikt behov bedre enn RS6en?

 

Men igjen, kanskje andre har mer "Fett!"-forhold til høye,

overvektige prestisjebiler enn hva jeg har...

 

Kanskje de ser for seg familie med minimum 5 unger? Da er en mulig 7-seter tingen..Gjerne med skiboks på taket i tillegg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har to barn som er 7 uker gamle. Det som hovedsaklig tar plass er vogna.

 

Men vi har kjørt nesten 100 mil i S6 en nå i helgen, og plass er ikke noe problem. bruker ca 50% av bsgasjeplassen :) så A6 plattformen har god nok plass.

 

Det som får meg til å vurdere Q7 fremfor RS6 2003 er 2 ting... komfor og at den er en nyere bil. RS6 2003 begynner jo å bli en gammel bil :) men rå... jada :D skal poste mine erfaringer her når jeg har fått testet den på tirsdag. om det ikke er full snøstorm da, for da står jeg over :)

 

Har begynt å lære meg å kjenne S6en bedre nå etter de milene... det er utrolig hvor klistret den sitter på veien nydelig bil.

og den går jo ikke akkurat dårlig heller :)

 

Jeg er faktsik på vurderingsplanet til å kjøpe en RS6 2009! men de koster litt mye enda, bedre å vente et år og heller kjøre S6n frem til de har falt litt i pris. da kan jeg spare opp litt også. Var å småtestet en på Audi Skøyen i oslo, det er virkelig en syk syk syk syk syk syk, sa jeg syk? bil :)

 

Eller hva tror dere om Volvo XC90 ????

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har to barn som er 7 uker gamle. Det som hovedsaklig tar plass er vogna.

 

Men vi har kjørt nesten 100 mil i S6 en nå i helgen, og plass er ikke noe problem. bruker ca 50% av bsgasjeplassen :) så A6 plattformen har god nok plass.

 

Det som får meg til å vurdere Q7 fremfor RS6 2003 er 2 ting... komfor og at den er en nyere bil. RS6 2003 begynner jo å bli en gammel bil :) men rå... jada :D skal poste mine erfaringer her når jeg har fått testet den på tirsdag. om det ikke er full snøstorm da, for da står jeg over :)

 

Har begynt å lære meg å kjenne S6en bedre nå etter de milene... det er utrolig hvor klistret den sitter på veien nydelig bil.

og den går jo ikke akkurat dårlig heller :)

 

Jeg er faktsik på vurderingsplanet til å kjøpe en RS6 2009! men de koster litt mye enda, bedre å vente et år og heller kjøre S6n frem til de har falt litt i pris. da kan jeg spare opp litt også. Var å småtestet en på Audi Skøyen i oslo, det er virkelig en syk syk syk syk syk syk, sa jeg syk? bil :)

 

Eller hva tror dere om Volvo XC90 ????

 

Det er kult med stor bil også, da mener jeg Q7. Men lett for å bli litt kjepphøy når man sitter høyt over alle i stor bil.

Vil vel tippe at Q7 er meget behagelig å kjøre, og sånn sett er RS6 mye stivere. RS6 går jo skikkelig bra rett fram da, så sånn sett har ikke Q7'n noe sjans, Men ikke vet jeg...

 

Borsett fra glem XC90! Da tar du heller BMW X5 4.8!!!

Lånte enn sånn for en helg når den nettop var lansert og det var artig det. XC90 blir 3.0TDI, X5 er 4.8 bensin 355hk og ligger utrolig bra i svinga. Kjørte fra de fleste med den og. Kunne starte X5'n, som er en "stor" bil, på 2. gir ut av kryss og sånt

og gikk til rett rundt 110km/h før den skifta til 3.

Den er jo sportslig i forhold til vanlige biler, 0-100 på 6.5 sek og toppfart på 245 er ganske rått for en så stor bil. Ligger vel på 1.5 mill ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kult med stor bil også, da mener jeg Q7. Men lett for å bli litt kjepphøy når man sitter høyt over alle i stor bil.

Vil vel tippe at Q7 er meget behagelig å kjøre, og sånn sett er RS6 mye stivere. RS6 går jo skikkelig bra rett fram da, så sånn sett har ikke Q7'n noe sjans, Men ikke vet jeg...

 

Borsett fra glem XC90! Da tar du heller BMW X5 4.8!!!

Lånte enn sånn for en helg når den nettop var lansert og det var artig det. XC90 blir 3.0TDI, X5 er 4.8 bensin 355hk og ligger utrolig bra i svinga. Kjørte fra de fleste med den og. Kunne starte X5'n, som er en "stor" bil, på 2. gir ut av kryss og sånt

og gikk til rett rundt 110km/h før den skifta til 3.

Den er jo sportslig i forhold til vanlige biler, 0-100 på 6.5 sek og toppfart på 245 er ganske rått for en så stor bil. Ligger vel på 1.5 mill ny.

 

 

 

Hmm.... X5 ja... får vel dra å se på en slik en da. har ikke sett noe særlig på BMW da jeg liker audi :)

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurte på Volvo? Hjelp...ordet klinger egentlig dårlig i mine ører.. Men..

Skulle jeg kjøpt en familiebil idag, og AWD var en nødvendighet, så ville nok XC90 i sportsutgaven vært inne på topp 5-vurderingene. Den er ikke kjent for å være best på så mange områder, men styrken er at de er blant de bedremange områder. XC90 får med seg alt og alle, og det er fremdeles bagasjerom selv når tredje seterad er i bruk.

Mht fremkommelighet, så har jo de fleste europeiske SUV-er ikke sjanse til å kunne følge biler som feks Jeep Grand Cherokee utenfor veien, dvs når det begynner bli litt vanskelig med fotfestet og asfalten tar slutt. Dette gjelder også XC90 - det er ikke noen terrengbil. Men den gjør det den trenger å gjøre for norske familier; vinterveier, hytteveier etc.

 

Et stoort pluss er trygghetsmessig; Volvo har løst et problem som alle SUV-er generelt lider av, nemlig tyngdepunktet. Den aktive understellskontrollen sørger for at ikke bilen havner på siden eller taket ved påkjørsel eller utforkjøring. Dette kan høres ut som en bagatell, men det er den desidert vanligste dødsårsaken i kollisjoner hvor SUV-er er involvert.

 

Når dette er sagt må jeg si meg enig med EvilE30; om du er på jakt etter sportslighet bør du sjekke ut (Cayenne eller) BMW!

 

Men husk, uansett hva man velger så er det alltid noen som må være negative. En gledesdreper jeg kjenner, som har X5, klager f.eks alltid på et den er udugelig til noe annet enn "helt nødvendige ærender og dyre verkstedsturer". AWD-systemet er visstnok, i følge denne personen, ikke kapabelt til å få bilen ut av oppkjørselen når det kommer nysnø, og det er rett og slett bare teit.

Men det skal du bare glemme nå.. Dette er vanskelig nok. ;)

 

Og du må jo prøve ut Q7-en (og tenke litt mer på RS6) før du vender Audi ryggen.. :)

 

Sa jeg lykke til? *glis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurte på Volvo? Hjelp...ordet klinger egentlig dårlig i mine ører.. Men..

Skulle jeg kjøpt en familiebil idag, og AWD var en nødvendighet, så ville nok XC90 i sportsutgaven vært inne på topp 5-vurderingene. Den er ikke kjent for å være best på så mange områder, men styrken er at de er blant de bedremange områder. XC90 får med seg alt og alle, og det er fremdeles bagasjerom selv når tredje seterad er i bruk.

Mht fremkommelighet, så har jo de fleste europeiske SUV-er ikke sjanse til å kunne følge biler som feks Jeep Grand Cherokee utenfor veien, dvs når det begynner bli litt vanskelig med fotfestet og asfalten tar slutt. Dette gjelder også XC90 - det er ikke noen terrengbil. Men den gjør det den trenger å gjøre for norske familier; vinterveier, hytteveier etc.

 

Et stoort pluss er trygghetsmessig; Volvo har løst et problem som alle SUV-er generelt lider av, nemlig tyngdepunktet. Den aktive understellskontrollen sørger for at ikke bilen havner på siden eller taket ved påkjørsel eller utforkjøring. Dette kan høres ut som en bagatell, men det er den desidert vanligste dødsårsaken i kollisjoner hvor SUV-er er involvert.

 

Når dette er sagt må jeg si meg enig med EvilE30; om du er på jakt etter sportslighet bør du sjekke ut (Cayenne eller) BMW!

 

Men husk, uansett hva man velger så er det alltid noen som må være negative. En gledesdreper jeg kjenner, som har X5, klager f.eks alltid på et den er udugelig til noe annet enn "helt nødvendige ærender og dyre verkstedsturer". AWD-systemet er visstnok, i følge denne personen, ikke kapabelt til å få bilen ut av oppkjørselen når det kommer nysnø, og det er rett og slett bare teit.

Men det skal du bare glemme nå.. Dette er vanskelig nok. ;)

 

Og du må jo prøve ut Q7-en (og tenke litt mer på RS6) før du vender Audi ryggen.. :)

 

Sa jeg lykke til? *glis*

 

X5 er kansje ikke noe off-road bil, men funker bedre enn vanlige biler... Hvertfall hvis du stiller iDrive systemet etter kjøreforholdene. Cayenne er også kul, og turbo'n skal visst nok være ganske rå! Men da ville jeg heller gått for hvit Cayenne GTS, den ser rå ut i hvit med svarte dekaler... Men igjen da kan du jo gå for AC Schnitzer stylet BMW, eller få Hartge trim og styling..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X5 er kansje ikke noe off-road bil, men funker bedre enn vanlige biler... Hvertfall hvis du stiller iDrive systemet etter kjøreforholdene. Cayenne er også kul, og turbo'n skal visst nok være ganske rå! Men da ville jeg heller gått for hvit Cayenne GTS, den ser rå ut i hvit med svarte dekaler... Men igjen da kan du jo gå for AC Schnitzer stylet BMW, eller få Hartge trim og styling..?

 

Q7 virker større sånn setemessig, men bagasjerommet tror jeg er ganske likt A6 faktisk.

 

Q7 er kanskje litt harry?? svært dråg :) RS6 er det jo ikke mange som vet hva er. dvs.. alle som kan bil vet jo hva det er da :) men det som er ulempen med Rs6 er jo driftskostnadene. Den begynner å dra på å åra... om noe ryker kan det sikkert komme regninger i 50-100.000 klassen.

 

Skal teste q7 i morgen. om den har masse komfor og går nogen lunde greit så er det ikke umulig at det blir valget alikevell. 3.0TDI kan sikkert chippes.

 

Men jeg skal ta en titt på X5 før jeg kjøpe noe som helst... jeg vil gi BMW en sjans... selv om Audi er kongen på haugen i mine øyne :P

 

Kjørte jo 120 mil i helgen... S6en jeg har nå er en genial bil, men man fort litt støl i baken av de setene. kan tenke meg at det er slik på RS6 også. vi kjører ganske lange strekk rundt hele norge, så det heller mer og mer mot en komfor bil altså.

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser RS4 er nevnt her. Men RS4 er en LITEN bil. Dårlig plass i baksetet så det er noe jeg ikke ville vurdert som en familie bil.

 

Q7 er jo en helt grei bil. Men det er jo fortsatt bare en helt vanlig bil. Skal du tenke økonomisk ville jeg nok gått for denne. Eller egentlig ikke. Da ville jeg gått for en Touareg istede.

 

RS6: Flere sier hvis du skal ha familie bil gå for Q7. Noe jeg ikke helt skjønner. RS6 er en stor bil med god plass til 5 stk. Det er en bil som flyter godt inn i trafikken og få klarer å se hva du egentlig kjører helt til du gir på. Som nevnt her han du dytte 5 inn i bilen. Sette skiboksen på taket og fylle bagasjen full av ting. Dra på ferie med hele familien og fremdeles med fullastet bil som ser ut som en helt vanlig stv kjøre fra 99% av alle andre biler du møter på veien til hytta på fjellet.

 

Du kan også tenke at en Q7 kommer til å få mye verditap i årene som kommer mens RS6 har allerede tapt seg mesteparten av hva den vil tape seg.

 

Til syvende og sist vil jeg si at jeg er gled det ikke er mitt valg da jeg sitter her nå og ikke klarer å bestemme meg selv for hva jeg ville valgt.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser RS4 er nevnt her. Men RS4 er en LITEN bil. Dårlig plass i baksetet så det er noe jeg ikke ville vurdert som en familie bil.

 

Q7 er jo en helt grei bil. Men det er jo fortsatt bare en helt vanlig bil. Skal du tenke økonomisk ville jeg nok gått for denne. Eller egentlig ikke. Da ville jeg gått for en Touareg istede.

 

RS6: Flere sier hvis du skal ha familie bil gå for Q7. Noe jeg ikke helt skjønner. RS6 er en stor bil med god plass til 5 stk. Det er en bil som flyter godt inn i trafikken og få klarer å se hva du egentlig kjører helt til du gir på. Som nevnt her han du dytte 5 inn i bilen. Sette skiboksen på taket og fylle bagasjen full av ting. Dra på ferie med hele familien og fremdeles med fullastet bil som ser ut som en helt vanlig stv kjøre fra 99% av alle andre biler du møter på veien til hytta på fjellet.

 

Du kan også tenke at en Q7 kommer til å få mye verditap i årene som kommer mens RS6 har allerede tapt seg mesteparten av hva den vil tape seg.

 

Til syvende og sist vil jeg si at jeg er gled det ikke er mitt valg da jeg sitter her nå og ikke klarer å bestemme meg selv for hva jeg ville valgt.

 

OM jeg vinner i lotto kan jeg jo bare si som ole brum... ja takk begge deler... fyll opp garasjen!! hehe...

 

Jeg er i dyp tvil på hva jeg skal velge, men regner med at en prøvetur i Q7 vil hjelpe meg litt på vei. har jo aldri kjørt en sånn bil før. Rs6 er jo brutal og rå! og det er drit fett å dra fra alt som er på veien i en stasjonsvogn :D men alt har sin pris... Q7 er ikke sprek, men den har himmelsk komfor (so they say) mens RS6 er en F16, men dog ikke så god å sitte i på lengre turer.

 

Er ikke lett å være kar... hadde jeg vært en vanlig norsk husmor hadde jeg tatt en toyota corrola, eller en KIA :)

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår