Gå til innhold

Emphaser spl-x4 og Earthquake phd

Ranger emnet


CapRI^^

Anbefalte innlegg

Heisann, har kjøp meg no greier som jeg tenkte jeg skulle koble nå, Men så er kunnskapen litt dårlig her.

 

Skal Koble en "Emphaser spl-x4" som da er dual voice coil med 2 x 2 ohm spoler ellerno..

 

Den skal jeg koble inn på en "Earthquake ph5000d"

og iogmed at subben har 2 plusser og 2 minuser, kan jeg da tvinne pluss med pluss og så inn i forsterkeren og så gjøre det samme med minus?

eller er det no miksi greier jeg må gjøre?

 

MVH Kenneth Sjøli Martinsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har kjøp meg no greier som jeg tenkte jeg skulle koble nå, Men så er kunnskapen litt dårlig her.

 

Skal Koble en "Emphaser spl-x4" som da er dual voice coil med 2 x 2 ohm spoler ellerno..

 

Den skal jeg koble inn på en "Earthquake ph5000d"

og iogmed at subben har 2 plusser og 2 minuser, kan jeg da tvinne pluss med pluss og så inn i forsterkeren og så gjøre det samme med minus?

eller er det no miksi greier jeg må gjøre?

 

MVH Kenneth Sjøli Martinsen

 

detta var veldig dårlig forklart, Men så noen bilder av hvordan det skulle kobles og vil helst ha det i 1 ohm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei :) hmm.. det er jeg faktisk ikke sikker på..

det må jeg nesten finne ut først kanskje

 

hmmm, nå får jeg ikke lyd i detta greiene her..

Tenkte kanskje jeg kobla feil, men prøvde med en anna sub også..

Å det låt veldig lavt og dårlig.. kan det være feil med monoblokka? har skrudd instillingene på maks bass på den for å høre etter om det kommer no lyd, men det er veldig lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags cd-spiller har du?

Har du på noke filter på cd-spilleren?

Kva slags frekvens har du satt lavpassfilteret (LPF) på forsterkeren?

Kva slags frekvens har du satt subsonicfilteret på forsterkeren? (viss den har det)

Du veit vel at du har volumkontroll på forsterkeren?

Får forsterkeren dei spenningene den trenger for å virke? (godt jordingspunkt osv)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags cd-spiller har du?

Har du på noke filter på cd-spilleren?

Kva slags frekvens har du satt lavpassfilteret (LPF) på forsterkeren?

Kva slags frekvens har du satt subsonicfilteret på forsterkeren? (viss den har det)

Du veit vel at du har volumkontroll på forsterkeren?

Får forsterkeren dei spenningene den trenger for å virke? (godt jordingspunkt osv)

 

 

Cd spillern er panasonic, husker ikke typen, men den er ganske dårlig :P

men jeg brukte en annen forsterker på cd-spilleren i går.

Har en Rockford fossgate t1500 eller hva de heter..

Da funka det perfekt. Kan LPF og innstillingene på spilleren ha noe å si da a?

har justert volumet på forsterkern på max, har prøvd å skru alt opp og ned for å se om det blir bedre, men det går ikke.

er forresten bare "Gain" og "hz" på forsterkern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår