Gå til innhold

Halvdød 230F.

Ranger emnet

amcarduden

Anbefalte innlegg

Hei. Sittet og lest meg grønn i forumet. Problemet med bilen,90 mod 240 m 230F selvfølgelig, er at den ikke starter selv om den har gnist og bensin(pluggene er iallefall ordentlig våte etter litt prøvestarting). Virker som de sliter litt generelt med diverse duppeditter. Lå også inne feilkoder på lmm og spjeldbryteren, men det er vel ikke det samme som at de er ødelagt kanskje? Leste om en som hadde akkurat samme symtomer, og der hjalp det å bytte lmm. Men, skal ikke bilen starte uten lmm tilkoblet også da, på reserveprogram? Nytt fordelerlok og rotor har jeg montert. Kan pluggene bli våte hvis bensinpumpa ikke gir rett trykk? Hva med temp giveren på blokka, hvis den sier at motoren er veldig kald, kan det resultere i at den ikke starter tro?

Ikke lyst til å gjøre Isberg fetere med å feilkjøpe deler i hytt og pine, for det koster jo skjorta.Nå skal jeg sjekke om det er lyd fra bensinpumpen(e). På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, nå startet faenskapen. Eneste jeg gjorde var å rugge på kontaktene til lmm, tempgiver og spjeldbryter, samt tok ut og satte inn igjen sikringene til bensinpumpene. Men sånn ellers, jeg kan ikke høre noen av pumpene gå, selv om jeg hang ut av bilen. Kan jo være fordi den holder godt på trykket selvfølgelig, og da starter vel ikke pumpa heller før det blir et forbruk av bensin? Forresten, kan feks ei død primærpumpe være årsaken til vårt rare problem med at motoren må dras mye mer på starteren før den fyrer når det er under 1/4 tank igjen? For bilen kan vel gå med bare hovedpumpa vil jeg tro, og at en evnt "hevertvirkning" forer den. Noen gode synspunkter rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke vanlig at du hører pumpene når du sitter inne eller står på utsiden av bilen. Må nesten litt under for å høre.

Dårlig komp eller feil tenningstidspunkt kan jo føre til at den har blitt sånn.

Og forde om pluggene er våte så er det ikke sikkert at den får nok bensin til å gå.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider