RRS Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 (endret) Har gått til innkjøp av en 91" omega A 2.6 stajonsvogn og en 91" Senator B 3.0i 24v. planen var å sette over motor og girkasse samt interiøret fra senatoren over i omegaen. Jeg har ikke foretatt meg noe motorbytte tidligere, så jeg er ganske blank på hvordan jeg skal gå fram for å få det godkjent, noen som har gjort dette tidliegere som kan gi meg litt veileding og tips eller noen meninger? Må bare si at jeg ble utrolig overasket over bensinforbruket på den 3litern, var å hentet den i Bergen å kjørte helt til Brønnøysund med den i et nesten uten stopp. Var jo utrolig go bil å kjøre. Det var jo ikke at jeg prøvde å kjøre økonomisk hele veine heller. Har sett at det ikke alle 3.0i 24V som er samme farge på det dual ram dekslet på motoren, har lurt lenge på om det bare er en kosmetisk detalj eller om at det er for å markere noe. noen som vet? Må si det er synd å ta senatoren ifra hverandre, men er jo så mye rust på den at jeg ser lite fornuft i å redde den. Håpet resultatet skulle bli noe som dette. Endret April 5, 2009 av RRS u-passende tittel Siter 4x Omega A 2x Senator B 1x Century 80" 1x Mazda 323 83" grevling 1x Passat 00" grevling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Du som kjøpte senatoren tilslutt ja, Synes du skal sveise rusta på den og fikse den opp. Senator b sedan er jo bare mye finere en stor stygg omega a stv Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr-MV6 Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 noen hele og rustfrie deler på senatoren? feks framskjermer, dører? og evt strøken bakfanger? Selge? Siter Omega MV6 Rekord 2000 Berlina Ascona c cc 1,6 Rekord 2.2i CD solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RRS Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Du som kjøpte senatoren tilslutt ja, Synes du skal sveise rusta på den og fikse den opp. Senator b sedan er jo bare mye finere en stor stygg omega a stv Jo det har jo hvert det beste, men jeg har verken tid eller en bra garage å svieise rust i. så det blir nok å sette det over i stasjonsvogna fåreløbig, men senatorn skal verken skrotes eller brukes som delebil. så jeg skal lagre den til sener når jeg får tid og en bra plass å være når jeg skal sveise rusten på den. har lyst på gjøre noe lignende som du har gjort med din, ble jo en tøff bil! fått lakert den enda? Har jo vært morsomt å lage senator b stv. hehe:wonder: Siter 4x Omega A 2x Senator B 1x Century 80" 1x Mazda 323 83" grevling 1x Passat 00" grevling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RRS Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 noen som vet om inmaten på senator -lyktene passer inn i omega a lyktene uten store modifikasjoner? var liksom lit vell bedre spredning på de. Siter 4x Omega A 2x Senator B 1x Century 80" 1x Mazda 323 83" grevling 1x Passat 00" grevling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djanrune Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Bytt over fronten da?? :p Ha en Omega me senator front og en senator me omega front?:D :P Siter Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil) Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)- Opel Omega 2.0i GL (1991) ++ litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Kjøp en Omega A sedan istadenfor, og få på runde hjulbua;) det er tøft de Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RRS Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Har en omega a sedan nå, men jeg må ha stasjonsvogn i forbindelse med jobb. fint med runde hjulbuer ja, men jeg syns omegan kler avkappe godt jeg. men upraktisk med breie dekk da. Siter 4x Omega A 2x Senator B 1x Century 80" 1x Mazda 323 83" grevling 1x Passat 00" grevling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Jo det har jo hvert det beste, men jeg har verken tid eller en bra garage å svieise rust i. så det blir nok å sette det over i stasjonsvogna fåreløbig, men senatorn skal verken skrotes eller brukes som delebil. så jeg skal lagre den til sener når jeg får tid og en bra plass å være når jeg skal sveise rusten på den. har lyst på gjøre noe lignende som du har gjort med din, ble jo en tøff bil! fått lakert den enda? Har jo vært morsomt å lage senator b stv. hehe:wonder: Ok så bra :) Senator b er godbiler det. Har vært snakk om og skrote min. Men når jeg leitet fram bilder av den ,får jeg bare mere og mere arbeidslyst :scared Har endel rust jeg må sveise selv på den, og noen EL-vinduer som ikke fungerer som de skal, og noen bremseproblemer jeg ikke finner ut av. Så er mye jobb på denne også Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danieljohans Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 omaga a stv med 3,0 24v bli groomt:D har skjæl:) Siter -------> MVH Daniel <--------- Nissan Silvia s13 (sr20det) Opel Omega(A) 3000;) 3,0l 24v:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marulk Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Er det samme ramme på omega og senator ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RRS Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 omega a og senator b er i hovedsak samme karoseri, det som er forskjel er bakdører, bakdel av kupe og rundt baklykter. resten passer rett over. Siter 4x Omega A 2x Senator B 1x Century 80" 1x Mazda 323 83" grevling 1x Passat 00" grevling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RRS Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 sæther du må jo ikke skrote senatoren, hadde jo gledet meg til å se den lakert. men det er sant det, det er kjedelig å vite at man har rust som må sveise. har selv noe rust som må sveises på stasjonsvogna. har jo fått gjort lit småteri på stasjonsvogna. Siter 4x Omega A 2x Senator B 1x Century 80" 1x Mazda 323 83" grevling 1x Passat 00" grevling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Nei skal vel ikke skrote den, men har en kamerat som maser om at jeg må skrote den, men jeg vil ikke :( Det var jo en god bil. engang, kjøpt nytt av lister og slikt? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RRS Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Nei skal vel ikke skrote den, men har en kamerat som maser om at jeg må skrote den, men jeg vil ikke :( Det var jo en god bil. engang, kjøpt nytt av lister og slikt? det høres bra ut:) . nei jeg lakerte opp de gamle i svart metalic. testa noen spraybokser de solgte på bravo, var faktisk en meget bra lakk. lakerte listene på den jeg kjører nå, å der holdt laken seg meget bra. Siter 4x Omega A 2x Senator B 1x Century 80" 1x Mazda 323 83" grevling 1x Passat 00" grevling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg