knupassat Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Det er mye snakk om problemer med luftmengdemåler, turbo o.l. men dersom du har skrangling i eksosanlegget samtidig som bilen begynner å dra dårlig (spesielt hvis den går som normalt opp til ca 2500 rpm for så å miste all kraft samtidig som den "fusker") så kan forklaringen være at rester av innmaten i katalysatoren blokkerer eksosanlegget (verkstedet presterte å fortelle meg at det var luftmengdemåleren....) Demonter katalysatoren og bruk en lett bøyd spisset jernstang til å "hakke" ut restene så går bilen som aldri før... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Natrius Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Fleire som seier at visst en hakker ut katalysatoren så vil det øke effekten, men eg lurte på om kordan det er med lovverket? Er det lovlig eller vil en få problemer med eu-godkjenning for eks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Fleire som seier at visst en hakker ut katalysatoren så vil det øke effekten, men eg lurte på om kordan det er med lovverket? Er det lovlig eller vil en få problemer med eu-godkjenning for eks? Ikke noe problem. Får en fin turbolyd i den ettpå. Har hatt tett katalysator på min. Ikke altid du klarer og hakke restene ut. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg