Rmodalen Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Da har jeg demontert volvo motoren b21et. Under innsuget er det noe følere. Tror den ene er vanntemp men vet ikke hva den andre er. Den sitter bak vanntempen. Den som sitter bak vanntempen er 2 poler eller 2 stickere på. Noen som vet hva denne er til? Den står forøvrig nesten helt bak på toppen. Lurte også på noen som har et bilde om ossen man kan ta returen fra turboen inn på blokka. Den løsningen som forrige eier gjorde var å stappe returen oppi blokka med en pakning rundt. Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Begge er vel vanntemp, den med 1 leder går til metere og den med 2 går vel til hjernen. Er jo bare å sveise inn en nippel eller noe i bunnpanna og kjøre returen dit. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Ok hvordan kan jeg blende det gamle hullet? Det er ikke gjenger i hullet Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Ok hvordan kan jeg blende det gamle hullet? Det er ikke gjenger i hullet Det er til return du tenker på nå? Er det sånn hull som det her? Hvis det så er det orginalt. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Begge er vel vanntemp, den med 1 leder går til metere og den med 2 går vel til hjernen. Er jo bare å sveise inn en nippel eller noe i bunnpanna og kjøre returen dit. er vel ingen hjærne på b21et, mekanisk sprut der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 er vel ingen hjærne på b21et, mekanisk sprut der Er elektronisk tenning da. Men tenkte litt på det med engang selv helt til jeg fant fram bilde av toppen til 21et motorn min: Her er et bilde fra guiden fra A til F, så går ut ifra at det er det samme, giverne sitter ihvertfall på samme sted så er vanntemp begge 2: Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Er elektronisk tenning da. ja men tenninga har ikke noe med vanntempen og gjøre vell:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Det er hullet ved den sorte ringen rundt. Er det orginalt og feste den der? Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Det er hullet ved den sorte ringen rundt. Er det orginalt og feste den der? Ja det stemmer. Det røret som jollemkay snakker om ser sånn ut: Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg