oddi Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Hei. Brorern min var "litt" uheldig for etpar ukers tid siden, og vraket bilen min. Den rullet rundt, og ble naturligvis totalvraket. 2 passasjerer, han har hatt lappen i 5 uker, ingen ble skadet utenom noen kuttskader han ene fikk da de krabbet ut av vraket. Får nok bot og blir nok uten lappen. Hva er normal straff for en slik ulykke? farten var ikke spesielt lav, men tror ikke de har giddi å brydd seg om å undersøke det noe spesielt. Blir nok dømt etter §3a, uaktsom kjøring. Selv ser jeg for meg ca 8-10 000 i bot og 6-12 mnd uten lappen. Greit nok, til å leve med, han har jo tross alt nesten tatt liv av 2 folk og seg selv, og egentlig hatt bra flaks:) Poenget er at en eller annen politijurist har visst sagt at det skal komme/er kommet nye retningslinjer nå, som kan bety at han må gå uten lappen i 2 år, og må ta hele lappen på nytt, altså oppkjøring + alt obligatoriske som mørkekjøring, langkjøring, glattkjøring etc... Noen som har hørt noe om dette? Er vel larvik politikammer som har saken.. vestfold politidistrikt, hvis det skal ha noe å si.. mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg