helu00 Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Er det noen som har erfaring med montering av ekstra fjernlys på Avensis'en? Det er jo bare plastikk foran...!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetild Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 hei anbefaller deg å sette inn xenon pærer i fjernlysa. 50w med 6000kelvingrader lystemperatur. det har jeg gjort i min, og det er helt rått. trenger ikke mere lys enn det sjekk ut http://www.dybvik-trading.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helu00 Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Jeg tror jeg går for Xenon. Ville bare høre om noen hadde erfaringer med ekstralys. Men, har du gjort det selv? Var det vanskelig? Måtte du demontere "halve bilen"? Noen tips? mvh Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetild Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 jeg har dette selv ja. Har montert inn xenon både på fjernlys og tåkelys. helt konge. monteringen i seg selv er meget enkel, det tar litt tid i og med at det er så fantastisk mye deler på en imponerende liten plass- det som kan være litt krøkkete er å lage fester, eller finne festepunkter som kan brukes. var fint lite demontering, det eneste er å ta av motordekslene under panseret. hvis du skal sette inn i tåkelysa er det litt tungvint og komme til, og igjen fantastisk dårlig plass. men innstalasjonen i seg selv er faktisk ikke mere enn et pærebyttte, med litt ekstra deler. gi gass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helu00 Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Så du trenger ikke å demontere hele lykta fra bilen...? Det begynner å lukte Xenon lys på meg! Hva mener du med fester? For å feste ballastene? Hvordan gjorde du dette? Har du noen bilder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helu00 Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Hei! har ikke fått byttet om til Xenon enda! Selv om varene ankom på fredag... Et par ting jeg lurer på; Hva med "avstandsklossen" som Toyota har montert? Hvis ikke du bruker denne, hva da med låsefjæra? Hvordan løste du dette?? mvh Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetild Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 i den pakka du kjøpte, mener jeg det skal være med noen nye "spacere" Det var det hos meg i alle fall. La de gamle "spacerne" sitte på pæra, og ha disse liggende i bilen, i tilfelle det skullle bli mørkt en gang. Backup er alltid greit å ha. De nye "spacerne" passer som de gamle, så det er bare å låse de med fjøra.- Det eneste jeg gjorde, var å skjære vekk en "gummihylse" på ledningssettet på xenon pærene. For å få ting til å passe ordentlig, og for at instalasjonen skulle se nogen lunde ok ut, lagde jeg noen nye fester til ballastene. Hadde nok ikke trengt det, men for letthets skyld var det veldig greit. Der er jo en tanke trangt der. Vær obs hvis du monterer i tåkelysene, og har parkeringssensorer fremme, da ballastene kan forstyrre disse, og de starter og pipe i alle mulige veier. Selv med 11+0000 meter fri sikt. kj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helu00 Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Hei! Takk for svar.. Men kan ikke se at det ligger noe som kan ligne på spacere i eska jeg fikk fra Dybvik. Men jeg skal prøve å montere en av dagene, så da får vi se. mvh Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papo1 Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hei. Jeg har en avensis d4d 2,0 2003(nyeste utgaven) Lurer på om jeg også kan montere slike lys i fjernlysa uten å gjøre noe spesielt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetild Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 hei det vil jeg tro. mener at lykteinnsatsen er lik på disse modellene. sjekk med et toyotaverksted for sikkerhetsskyld. er de like, er det bare å kline til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helu00 Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hei Kjetild! Kan du beskrive de spacerne? Evt. legge ut et bilde? mvh helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stighenning Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Jeg har montert ekstra lys på min ;) Avensis'en passer dårlig med ekstra "bøtte" lykter, så jeg kjøpte en lys rampe med 4 lykter. (ja, jeg vet det ikke er "lov") Montert den i grillen forran og er godt fornøyd med både hvordan den lyser opp.. Et minus er at skilter blir veeeeldig lyse når du kjører mot de - men så lenge man ikke stirrer på de så går det greit, hehe Nå i vinter skal jeg teste om de "blender meg mere" på grunn av snøen på bakken. Like som de 4 lysene er ulovelig, er også xenon i fjern lysene ulovelig - så det er jo bare å velge ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shark76 Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Jeg har montert ekstra lys på min ;) Avensis'en passer dårlig med ekstra "bøtte" lykter, så jeg kjøpte en lys rampe med 4 lykter. (ja, jeg vet det ikke er "lov") Montert den i grillen forran og er godt fornøyd med både hvordan den lyser opp.. Et minus er at skilter blir veeeeldig lyse når du kjører mot de - men så lenge man ikke stirrer på de så går det greit, hehe Nå i vinter skal jeg teste om de "blender meg mere" på grunn av snøen på bakken. Like som de 4 lysene er ulovelig, er også xenon i fjern lysene ulovelig - så det er jo bare å velge ;) Kan du legge ut bilde av bilen med lysrampen, har tenkt på samme oppsettet selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg