Gå til innhold

Fra 2.1L til 2.4L ???

Ranger emnet


Ove74

Anbefalte innlegg

Hei..

Kan noen hjelpe meg litt her?

Har et buggy prosjekt på gang med en 2.1 112hk transporter motor.

Har hørt at dette er en populær motor å ha i rallybiler..

Men da blir "innmaten" som regel bytta ut så det blir 2.4L..

Stemmer dette, å ikkje minst... Koster det en fot og en arm å få gjort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Rally brukes de nok heller skjeldent, men i Bilcross og Rallycross Nasjonal derimot..... :-)

 

Jeg har slettes ikke noe peiling på VW-motorer, men om jeg ikke tar helt feil må du bytte ut det meste av innmat egentlig. Ny veiv med lengre slaglengde, andre råder, større sylindere, større stempler. Da har du sikkert kommet opp i nogenlunde ønsket volum skulle jeg tro. Så må du ha en kvassere kam for att ting skal stå i stil nedi der, 2 doble forgassere evt datasprut om du vil ha det til å gå fært, og "trimtopper" må du vel også ha, sku jeg tru...

Må nok regne med 20.000.- + værtfall, om du skal bygge dette nytt selv. Deler får du kjøpt på f.eks HotShop i Norge, men jeg har hørt rykter om att det er mye snacks å få på bl.a Ebay og ellers rundtomkring i USA.. :-)

Eller være litt råtass, og kjøpe ei værsting-bilcrossBoble på bud, og ta ut motoren å selge resten... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo folk som bygger ordentlig værst 2,6 f.eks ut av en sånn for en billig penge i bilcross og ikke 20.000kr men det blir igjen motorer som må overhales etter en tur på butikken.

 

vinnerbobla på gardermoen's jubileums løp hadde sylindere fra en volvo laste bil, de var svære som faen men han mente det ikke var så holdbart akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man komme litt lengre enn tur/retur butikken så koster det desverre litt ja.. Men, hørte om en heromdagen som kjøpte seg veiv/råder/stempler og topper fra USA nå for 10.000.-

Det skulle Gjøre en 1600 om til 2.3. Den skal brukes etter veien, så får håpe det blir suksess.. Hehe

Men, det stopper ikke på 10.000 for det, veitdu. Nye lagre/pakninger, gassere/innsug, greinrør/eksos, tenning (regner med att det ikke holder med standard stift-tenning) forsterka clutch + + + + Så, kommer nok ikke langt unna 20.000 om man skal bygge noe som tåler å bli brukt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel et fåtall av boblene på feks landsfinalen som koster under 20k med slike motorer.Koster å få maskinert og handle de delene ja . enklest er faktisk å handle ei rå boble på løp.+ at d skal ha mye kunskap for å få dette til å funke.. dette er da luft kjølte motorer . du har jo en wasserboxer så d er ikke helt samenlignbart...men går vel å få de også til å bli værst..

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår