Gå til innhold

Passat 1999 - Skandalekjøp?

Ranger emnet


Harvey

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig kjøpt meg en Passat 1,8 1999 modell, vel uvitende om alt det negative jeg har lest om den aktuelle modellen her på forumet! Jeg snakket med tidligere eier i går, og hun bekreftet at hun hadde hatt alle feilene på sin bil og nevnte blandt annet frontrute, forstilling, bensin-,vann-, og oljepumpe ++

 

Føler jeg har kjøpt katta i sekken, og lurer på om det virkelig er så ille? Jeg har skjønt at de har vært brukt mye dårlig deler i modellene fra 96-01.

Men jeg går ut i fra at delene som har vært svake er byttet

på garantien, ikke er byttet ut med tilsvarende deler av dårlig kvalitet?

 

Jeg har også oppdaget at det er fuktig under matten bak førersetet, samt at kupelyset ikke tennes når passasjerdøren foran åpnes. Noen som kan hjelpe?

 

Er glad for innspill fra andre som har erfaring med tilsvarende modeller. Er det slik at mange av feilene er utbedret på 99 modellen kontra 97 modellen, eller er den like dårlig som 97?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si det er skandalekjøp om alt er er fikset, er desverre endel feil på tyske biler, slik har det alltid vert,har allerede en liste med ting så kommer straks til å koste på min passat, blir japansk på meg neste gang,, men passat er gode å kjøre da, det skal de ha, og man får en stor og moderne bil til en god pris da,

så man får vel hva man betaler for,,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si det er skandalekjøp om alt er er fikset, er desverre endel feil på tyske biler, slik har det alltid vert,har allerede en liste med ting så kommer straks til å koste på min passat, blir japansk på meg neste gang,, men passat er gode å kjøre da, det skal de ha, og man får en stor og moderne bil til en god pris da,

så man får vel hva man betaler for,,

 

Får håpe det da. Har bare fått inntrykk at modellen har ufattelig

dårlig kvalitet. Men den er veldig god å kjøre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95-99 modell av både Vw og Audi hadde vel en rekke feil men det ble jo mye bedre etter de modellene.

Vil ikke si dette er et skandalekjøp om alle de typiske problemene som er på denne bilen faktisk er fikset på :)

 

Men vet du om de dårlige delene bare er byttet ut med tilsvarende deler slik at problemene kommer tilbake igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig med det som blir sagt her, om at det er en kurant bil hvis alle "dårlige" deler er blitt byttet. kjenner flere som har strevd med dårlige deler osv men ikke vært noe plaget etter disse har vært byttet. Tenker da spesielt på Passat 97 -> og A4 96 ->

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt og høre at det kanskje ikke er så ille som man

får inntrykk av her på forumet da.

Fikk virkelig litt hetta når jeg leste alt det negative

om bilen etter at jeg hadde kjøpt den.

Da blir det spennende å gjøre egne erfaringer med bilen.

Forhåpentligvis blir det en "billig" opplevelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vis lysan virker på bakdøran så er sikkert føleran i låsekassan forran gåen.

Koster Ca3500,- pr låsekasse skifta hos Møller.

Forstillinga har det med å lage bankelyder lenge før leddan er utslitte.

__________________________________

-01 Partner 2,0 HDI

-00 Passat 2,5 V6 TDI 4-Motion Avant

-97 Passat Highline 1.9TDI Syncro

-96 Golf 1.8 GL Syncro Avant (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vis lysan virker på bakdøran så er sikkert føleran i låsekassan forran gåen.

Koster Ca3500,- pr låsekasse skifta hos Møller.

Forstillinga har det med å lage bankelyder lenge før leddan er utslitte.

__________________________________

-01 Partner 2,0 HDI

-00 Passat 2,5 V6 TDI 4-Motion Avant

-97 Passat Highline 1.9TDI Syncro

-96 Golf 1.8 GL Syncro Avant (Prosjekt)

 

Lyset virker på bakdørene ja. Så da snakker vi altså 7.000 kr

for å få det til å fungere. Det var litt i overkant synes jeg.

Kan det være andre årsaker enn at føleren er gåen?

 

 

Jeg peilet oljen i går og fikk sjokk!!! Det var så vidt det kom litt olje på tuppen av peilepinnen, med andre ord langt under indikatoren for om man må fylle ojle.

Oljetrykklampa i bilen har ikke lyst, men dette kan umulig være bra!!!

 

Er det noen som vet om motoren kan ha tatt skade av dette, eventuelt hva som kan skje?

 

Veldig takknemlig for synspunkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyset virker på bakdørene ja. Så da snakker vi altså 7.000 kr

for å få det til å fungere. Det var litt i overkant synes jeg.

Kan det være andre årsaker enn at føleren er gåen?

 

 

Jeg peilet oljen i går og fikk sjokk!!! Det var så vidt det kom litt olje på tuppen av peilepinnen, med andre ord langt under indikatoren for om man må fylle ojle.

Oljetrykklampa i bilen har ikke lyst, men dette kan umulig være bra!!!

 

Er det noen som vet om motoren kan ha tatt skade av dette, eventuelt hva som kan skje?

 

Veldig takknemlig for synspunkter

 

 

Når det gjelder kupelyset, trekk av gummien som går over ledningene mellom døra og karosseriet. På min hadde etpar ledninger slitt seg av og måtte loddes opp igjen.

 

Når det gjelder olje, så er indikatoren i bilen en oletrykks lampe og ikke en oljenivålampe. Så lenge lyset ikke har lyst, så er ingen skade skjedd siden du da har hatt nok oljetrykk.

 

P.S. Passat er en dritbil, alltid noe kludder som ikke virker selvom det ikke trenger å være alvorlige greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår