Frank S. Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Hei! En kamerat av meg dreiv og kjørte litt hardt med bilen sin, en audi a4 1,8t, plutselig kom det en lyd som lignet på dumpventil lyd og deretter begynte bilen å fuske noe fryktelig. Noen som vet hvilke slanger som kan ha løsnet? eventuelt andre ting som kan forårsake denne lyden og fuskingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Enten så har det løsnet noe på trykksiden eller på vakumsiden. Bare å dytte tryne nedi å leite etter løse slangeklemmer.vakumslangene er ganske tynne på toppen av resirkvent sitter det vakum. Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Jeg tviler sterkt på at en liten vakuumslange kan lage en så kraftig lyd at du hører den inne i kupeèn hvis den spretter av. Jeg vil tippe en av de store slangene åp innsug/ic/turbo. ;) Er som det blir nevnt over her bare å stikke hue nedi motorn og høre og se... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 startgass!!!!! (ikke før massemåleren da) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs_cr Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Originally posted by Asim Jeg tviler sterkt på at en liten vakuumslange kan lage en så kraftig lyd at du hører den inne i kupeèn hvis den spretter av. Jeg vil tippe en av de store slangene åp innsug/ic/turbo. ;) Er som det blir nevnt over her bare å stikke hue nedi motorn og høre og se... :) Asim er nok inne på noe her? Jeg har faktisk vært med på akkurat det samme med bilen til en kamerta av meg. Hadde akkurat hentet bilen fra chipping. Fikk temp på motoren og ga full gass. Plutselig sa det bare PYYYSSSSHHHH! , og så begynnte bilen å fuske noe sinnsykt. Jeg kan fortelle at fargen i ansiktet på eieren av bilen forsvant ganske fort. :D Vi kikket ned i under panseret men ingen røyk eller noe, kunne heller ikke finne noe som var løst. Av med plastdekslet og der lå synderen. Den store slangen fra intercooleren hadde hoppet av. Ny slangeklemme og tut og kjør! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghihi Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Turboen som er gåen ? Jeg fikk også en forferdlig pipe lyd under panseret..men når jeg ga mer gass, så ble lyden høgere å høgere...da var det turboen so gikk til bøvels.. Men det kan jo seff ver andre ting også Siter Mvh Karl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Hvordan fusking? Slangen min til intercooleren min hoppa av på full guffe gjennom Nordbytunellen på søndag, blei et sykt smell og all turbotrykk forsvant(selvfølgelig), da ble den litt nykkete. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale 16v Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 jeg blåste også slangen til colleren,men det høres jo ikke ut som en dumpventil,det er jo mer et skikkeli smell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Hadde et skikkelig problem med at slangene fra turbo'n hoppa av med en gang jeg jeg slapp gassen for å gire eller bare slakke av... hørtes jo ut som en skikkelig grom Dump... Fikset problemet ved å sette på en Dump ventil. Slangene tålte ikke trykket som bygde seg opp mellom turbo og gass-spjeldet når det var stengt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xiancorp Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Originally posted by integrale 16v jeg blåste også slangen til colleren,men det høres jo ikke ut som en dumpventil,det er jo mer et skikkeli smell. Kan vel ha litt med forskjellen på trykket og luft-mengda på Cosworth/Delta og en 1,8 T som gjør forskjellen på lyden? Er ikke akkurat verdens største turbo som står på en 1,8 T da :) Ikke vet jeg, bare noe jeg kom på.. Siter 1992 Audi S4 2,2 tq sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg