rcfrik Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Hei! Jeg kjører rundt i Corollan min (se link i signatur). Og hver gang jeg prøver å passere 110 km/t, så begynner hele bilen og riste. Jo mer jeg øker farta, jo større blir ristinga. Ved farter over 120, er det vanskelig å holde bilen på veien pga. ristinga, og ved fart på over 140 ser man ikke hvor mye bensin man har igjen, fordi bensinnåla hopper opp og ned en kvart tank veeeldig fort. Noen som vet hva denne ristinga kommer av? Bilen står på orginale dekk, men med senkefjærer. Vet ikke om dette kan ha noe å si Mvh Kenneth Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Det er et hint om at du er over fartsgrensa og skal roe deg ned. Ditt største problem i 120 er at du ikke klarer å holde bilen på veien, men når du kjører i 140 er det plutselig at bensinnåla er ujevn? Jaa.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Bilen min er sånn den også. Rister ved 80-82 km/h og ved ca 120 km/h. Det er bare å holde seg unna de nevnte hastigheter, så går det så bra så. Eventuelt så kan man avbalansere dekkene, hvis feilen ligger der. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Hjullager evnt balanser felgene dine. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Hjullager hører du jo når går, og da hadde han vel sakt det? :) har mest trua på skeiv balanserte dekk eller noe i opphenget :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Hjullager hører du jo når går, og da hadde han vel sakt det? :)har mest trua på skeiv balanserte dekk eller noe i opphenget :) Ikke bestandig man hører det, kommer veldig an på, men i fleste tilfeller merker man det på lyden ja :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Hørte det vertfall godt på omegaen min når det tok kvelden. :) Samme på en kompis sin Celika. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Det er et hint om at du er over fartsgrensa og skal roe deg ned.Ditt største problem i 120 er at du ikke klarer å holde bilen på veien, men når du kjører i 140 er det plutselig at bensinnåla er ujevn? Jaa.. Eirik Ikke sånn jeg mente det... Da er det ubehagelig å holde bilen på veien, fordi det rister så sykt. Men ubalanse i felger har tenkt meg, enda jeg syns det virker veldig rart, iom at det er orginale som står på nå... At det er noe i opphenget har også slått meg, men det store spørsmålet da, er hva det er :P Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Sett på vinterdekkene og sjekk om vibrasjonene blir borte. I så fall trenger sommerdekkene avbalansering. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Men ubalanse i felger har tenkt meg, enda jeg syns det virker veldig rart, iom at det er orginale som står på nå... Du skrev jo selv tidligere i år om hvor gøy det var å slenge bilen ned i hull da du hadde nysenka bil. Finfin måte å få kast i felgen og fucka forstilling på det. Hva tror du da 15 års kjøring ned dumper, kanter og hull gjør med felger og forstilling? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Du skrev jo selv tidligere i år om hvor gøy det var å slenge bilen ned i hull da du hadde nysenka bil. Finfin måte å få kast i felgen og fucka forstilling på det. Hva tror du da 15 års kjøring ned dumper, kanter og hull gjør med felger og forstilling? Eirik Hmm, jeg kasta den vel aldri ned i hull. Jeg kjørte ut på et sted med grus og kjørte litt for å teste stivheten. Men jeg skjønner hva du mener. Det burde jo være noe ubalanse etter 15 år... Problemet er bare at jeg ikke helt vet hva jeg burde gjøre for å få fiksa det. Noen tips? Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Bytt om på dekkene, bak -> forran osv.. Så finner du ut om det blir bedre! Eventuelt bruk vinterdekkene som nevnt tidligere.. Blir det bedre, er det bare å svingen innom ett dekksenter og få avbalansert driten! Ellers kan det være understellet som er ute å sykle og trenger justering.. Firhjulskontroll kanskje? Siste tips om du er lat som faen, kan du sette den inn på den lokale bakgårdsverkstedet og be han se på det etter stengetid! Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Eeeeeller.. Som du skriver i denne tråden her; "Ja, da har jeg hatt bilen på firehjulskontroll også. Det var greit å få gjort. Det dem fant ut var at den ene cambern (høyre foran) ikke var helt god, men at de ikke fikk gjort no med den. Den var vel over en halv grad skråere enn på alle de andre." Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Bytt om på dekkene, bak -> forran osv..Så finner du ut om det blir bedre! Eventuelt bruk vinterdekkene som nevnt tidligere.. Blir det bedre, er det bare å svingen innom ett dekksenter og få avbalansert driten! Ellers kan det være understellet som er ute å sykle og trenger justering.. Firhjulskontroll kanskje? Siste tips om du er lat som faen, kan du sette den inn på den lokale bakgårdsverkstedet og be han se på det etter stengetid! Takker for mange gode råd :) Skal bytte til vinterdekk veldig snart, så da finner jeg ut om det funker :) Og har hatt den på firehjulskontroll ;) Var egentlig helt greit resultat der :) Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Takker for mange gode råd :) Skal bytte til vinterdekk veldig snart, så da finner jeg ut om det funker :) Og har hatt den på firehjulskontroll ;) Var egentlig helt greit resultat der :) avbalansering er ikke det samme som 4hjulskontroll. om det blir bra med vinterdekka ville jeg avbalansert sommerdekka før våren Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.