Gå til innhold

Justering av tannstang

Ranger emnet


uberhenrik

Anbefalte innlegg

Man justerer ved å skru endeleddene lengre ut\inn.

Kan gjøres ganske enkelt ved å måle med en snor, lengden på framsiden av dekket, og baksiden.

Også justere seg inn sånn ca.

 

Best er det jo såklart med en hjulstillingskontroll.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man justerer ved å skru endeleddene lengre ut\inn.

Kan gjøres ganske enkelt ved å måle med en snor, lengden på framsiden av dekket, og baksiden.

Også justere seg inn sånn ca.

 

Best er det jo såklart med en hjulstillingskontroll.

 

Takk, da skal jeg prøve det.

Noen triks for å få det til å løsne?

Skal ta hjulstillingskontroll snart, men må ha det til å funke litt bedre i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du batta kulene da? du børr bytte alle 4 når du først skall på en kontroll.. vist ikkje kan du risikere og må på ny kontråll om ett år..

 

eg bruka og justere hjula på augemål, sist var det bare 2mm skeift.

du bare sikta fra frammhjula og bak. ser att hjula står beint i forhold til bak hjula... de er det enklaste... :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du batta kulene da? du børr bytte alle 4 når du først skall på en kontroll.. vist ikkje kan du risikere og må på ny kontråll om ett år..

 

eg bruka og justere hjula på augemål, sist var det bare 2mm skeift.

du bare sikta fra frammhjula og bak. ser att hjula står beint i forhold til bak hjula... de er det enklaste... :)

 

Prøvde å justere litt i helga, endte med at jeg knakk en fastnøkkel og fikk en latmansarm rett i tryne.

Gav opp å gjøre det selv.

Det satt litt for å si det sånn.

 

 

Hva må jeg bytte av deler for å gjøre klar til kontroll?

 

Må vel bytte foringer hvertfall, tenkte på å sette inn polly foringer når jeg først var i gang.

 

Når man tar forstillingskontrollen, er det muligheter for at de bytter endeleddene før de justerer?

 

Hvor burde jeg få tak i endeledd?

 

-Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:)

 

hvor mye tar forskjellige verksted for å bytte endeleddene?

De som skal ta forstillingskontroll sa at de ikke fikk lov til å bytte endeledd...

 

-Henrik

 

de greier no du sjøl.. :) du bytta styre kule og endeledd samtilig... fins 3 forsjellige typar, 14mm. 16mm. og 18mm.

du tar bare ett skyvelære og måler på bilen din. bare og svinge fult over, så kommer du til uten og bøye deg ned omtrent.. :)

 

låg en anna tråd her angåande ditta her...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de greier no du sjøl.. :) du bytta styre kule og endeledd samtilig... fins 3 forsjellige typar, 14mm. 16mm. og 18mm.

du tar bare ett skyvelære og måler på bilen din. bare og svinge fult over, så kommer du til uten og bøye deg ned omtrent.. :)

 

låg en anna tråd her angåande ditta her...

 

Takk for svar, laget en ny tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår