Gå til innhold

Mb C280


M.K.89

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kan vel skrive ett par linjer om min c280 94 mod aut. Av feil og mangler bør du som vanlig se etter rust, rust og atter rust. I dørkanaler, under hjulbuer, ved reservehjul i bagasjerom osv. Denne bilen har en rimelig tung motor, så (uroginale)front- fjærer knekker som "fyrstikker", ved en smule aktiv kjøring. Opphengskuler og andre "ledd" i hjulopphenget foran bør også sjekkes nøye før ett evt kjøp. Håndbrekkoverføringer bør også sjekkes nøye, da wiren går i en skjult kanal inne i chassiet, og er dyrt(og ett helvete) å skifte.

 

Elektronikk.. Denne bilen kan leveres med mye elektronikk. Dette kan gå rimelig til hel**te etter hvert - og det blir dyrt!! P.g.a mengden releer, kontrollbokser, "hjerner"(i flertall, i mangel av et bedre ord), så er dette en bil du ikke fikkler så mye med sjøl. M.a.o Motor Trade next!

 

Motor.. Rekkesekser i min. Denne motoren skal være bunnsolid. Motoren er en turtallsmaskin p.g.a lavt dreimoment(ca 200 NM).

 

Lyden er rå - og aksen er noe helt jævlig!!:)

 

Denne bilen får deg inn på seriøs pallesnekkring..!!

 

Gearboks.. Min, firetrinns aut. av god gammel type. Girer silkemykt og varer "evig".

 

Vinterbil.. Glem det! Gruer meg til vinteren....

 

Håper dette var litt info av nytte!

 

Mvh

Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Norton sier, går meget bra. Når det gjelder rust, og elektronikk, så er jeg ikke enig. Mine foreldre og har en sånn, amerikansk utgave, 94mod. Finnes ikke rust, og problemer med elektronikk. Dem har hatt den i 11år nå. EU-konroller har den altid gått igjennom, intil siste, da måtte ei opphengskule skiftes. Den er gått rett over 200.000nå. Kjørekomfort har den også. Denne skal forøvrig selges nå til rett pris.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår