-kaje- Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Kjøpte ett par brukkte p3 som jeg trenger en forsterker til. Dem er 2x2 ohm så å laste forsterkeren i 1 ohm blir vell umulig? Så trenger da en forsterker til maks 6k som tåler 0.5 ohm eller to forsterkere til 3k stk. som da blir lasta i 1 ohm. Lurer på en ting til, skal montere dem med magnet utover, ska jeg da bytte om pluss og minus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 en av ma audio sin monoblock er stabile i 0.5ohm sånne som eg har vertfall ganske fornøgd med dei. 500rms 4ohm 650rms 2ohm 1200rms 1 ohm 1800rms 0.5ohm vertfall.. bare paralellkoble subbene det sjølv om magnetene er utover..aldri hørt om man skal koble annenledes vist magnetene er utover vertfall Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Har ikke hørt så mye om ma audio, er det ett bra merke eller er det litt jalla? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Vil dynaBel BF7501 takkle 0.5 ohm? Eller er det da bedre å gå for 2 stk. BF4501 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Hvorfor skal du laste ned i 0.5 ohm ? Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Hvorfor skal du laste ned i 0.5 ohm ? Fordi subbene er 2x2 ohm så blir jo enten 0.5 eller 2 ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 ma audio er bra ja http://www.maaudio.com vist du vil se mer på det du kunne jo brukt en forsterker på hver sub og kvert element paralellkobles til 1ohm til forsterkeren Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Fordi subbene er 2x2 ohm så blir jo enten 0.5 eller 2 ohm. Det skjønner jeg også :-) men hvorfor 0,5 ohm på de elementene ? Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Det skjønner jeg også :-) men hvorfor 0,5 ohm på de elementene ? Må jo ikke ha 0.5, men det blit jo mer watt en å koble i 2 ohm. Men trur heller jeg bruker 2 amper å kobler i 1 ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 2+2ohm blir enten 1ohm, eller 4ohm, så gå for en dynabel BF7501 du ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 2+2ohm blir enten 1ohm, eller 4ohm, så gå for en dynabel BF7501 du ;) Med en subb ja, men jeg har jo to ;) Så trur jeg gåt for 2 stk. BF4501 jeg. Burde jeg bygge sepparate kammer for subbene når jeg bruke 2 amper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Det holder lenge med en BF7501, så kjører du i 2ohm ;) Jeg for min del hadde ikke giddi å kosta på de noe mere enn en soundmagus x-3200 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Det holder lenge med en BF7501, så kjører du i 2ohm ;)Jeg for min del hadde ikke giddi å kosta på de noe mere enn en soundmagus x-3200 ;) Så du mener att en soundmagus x-3200 er bra nok for mine subber? Virker nesten for godt til å være sant med tanke på prisen men:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard666 Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Jeg kan bekrefte at soundmagus 3200 funker kjempeflått til prisen. Jeg vet faktisk ikke om noen forsterker så gir så mye for pengene. I Ytelse , ikke kvalitet. Målte en slik til og trekke 296Amper, å d er da ikke ille til en amp for 2000kr brukt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Jeg kan bekrefte at soundmagus 3200 funker kjempeflått til prisen. Jeg vet faktisk ikke om noen forsterker så gir så mye for pengene. I Ytelse , ikke kvalitet. Målte en slik til og trekke 296Amper, å d er da ikke ille til en amp for 2000kr brukt:) Målte du lasten samtidig? Men ja, de funker bra til prisen! Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg