Gå til innhold

Last som faller av lastebiler...

Ranger emnet


Harared

Anbefalte innlegg

Selv om det ikke er lastebilsjåføren som laster på bilen, er han/hun fremdeles ansvarlig for lasten. Gravemaskin/hjullasterføreren er uten skyld.

 

I praksis stoler de fleste sjåførene på de som laster, er en slags uskreven regel dette, slik at sjåførene slipper å fly ut og klatre på bilen hele tiden.

 

Ang asfalten brukes kapell ikke for å sikre lasten, men for å beholde varmen, slik det ble nevnt lenger opp her.

Dersom Lemmikainen kjører uten kapell på varm asfalt (noe jeg tviler på) håper jeg det var på en privat jobb, for det er påbudt med kapell og isolert kasse/traug når man kjører for Vegvesenet.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enig med Tombra over her.. Den som laster har ikke ansvar for last, men det går en uskreven regel på dette her.. Enhver maskinfører med respekt for deg selv og yrket, sjekker lass hvis du tror det renner over karmene.

 

Jobber daglig med opplasting av tippbiler, våre egne og kunder som kommer innom, med og uten baklem, og jeg laster som sjåførene vil ha det.. Sjekker alltid lasten hvis noen skal ha smekk fulle lass, og da snakker vi 20t med jord eller maskinkult,(for de som vet hva jeg snakker om så er det store lass!)

 

Noe som irriterer meg er private folk som kommer med Volvo 850 og 1-aksla leie henger og skal ha lass så det renner over omtrent.. Jeg sier at grus er TUNGT, hengeren din tåler det ikke.. Men laster det dem vil ha, har faktisk skjedd engang at hengeren knakk sammen mens jeg lasta!

Da føltes det godt og si Hva var det jeg sa :D

'99 Bmw 320Ci *Automote*

Link: http://www.bilforumet.no/3-serien/204886-e-46-coup-automote.html

 

- Rolling low isn't just a mod, its a lifestyle -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er VELDIG lite du kan gjøre med å "sikre" lasta når det gjelder pukk! støv og stein vil alltid klare å blåse av på EN eller ANNEN måte! så oppfording til dere som sutrer så jævli!.. HOLD AVSTAND!!

 

Ikke en dum plan og holde avstand gitt..

 

Men man kan alltids "klemme" litt ekstra på singel og f.eks steinmel, som har lett for og renne over (singel) og støver (steinmel)..

 

Lønner seg også og vanne lasset hvis det det støver ekstra ille...

'99 Bmw 320Ci *Automote*

Link: http://www.bilforumet.no/3-serien/204886-e-46-coup-automote.html

 

- Rolling low isn't just a mod, its a lifestyle -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda for all del. MEN hvor mange ganger er tilfellet at det faktisk renner over?!.. det kan være alt fra små stein og støv som blir løftet av dragsuget til små rester i mellom ramme/tipp, på tipp veggen til stein i mellom knastene på hjula!

 

irriterer meg over hvor fort folk skriker hjelp hjelp ulv ulv så fort de ser en kattepus!

 

Du kan bekymre deg den dagen det faller en pall av bilen på 1tonn i fronten på deg! Intil da får du holde avstand

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derav vanning er en fin ting da vettu ;)

 

Men skjønner absolutt hva du mener..

 

Hvis det er pukk eller grus mellom hytta og lasteplanet er det en som ikke skulle hatt maskinførerbevis :D

'99 Bmw 320Ci *Automote*

Link: http://www.bilforumet.no/3-serien/204886-e-46-coup-automote.html

 

- Rolling low isn't just a mod, its a lifestyle -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i grunn ingenting å sjekke spørru meg! visse ting får du bare ikke gjort en dritt med, og fortell meg hvor mange som faktisk skal bruke tid på å legge en presenning og ta av igjen for hver gang han skal laste av og på...

 

Lykketil

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. en annen ting er pukk mellom tvillingen, DET er farlig det. Kommer ut på E6 og får opp farten så løsner skiten :angry:

Hvor ofte ser du en lastebilsjåfør sjekke dekkene før han kjører ut fra anleggsområdet.

 

Det har jeg sett bare EN person som har noenlunde fast rutine på, og det er en polakk! Kanskje han er glad i jobben sin, og ikke vil ha skademeldinger og div mot seg :D Hehe..

 

En passelig stor kult-stein er fint og få der, kommer i 50+ så hører man et smell og eventuelt pungtert dekk eller en bilist som er veldig interessert i og veksle noen ord med deg :D

'99 Bmw 320Ci *Automote*

Link: http://www.bilforumet.no/3-serien/204886-e-46-coup-automote.html

 

- Rolling low isn't just a mod, its a lifestyle -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er VELDIG lite du kan gjøre med å "sikre" lasta når det gjelder pukk! støv og stein vil alltid klare å blåse av på EN eller ANNEN måte! så oppfording til dere som sutrer så jævli!.. HOLD AVSTAND!!

 

Det hjelper jo fryktelig mye for de som møter lastebilen? Støv blåser av, men steiner? I så fall burde vel innkjørslen min blåst av gårde en par ganger i uka? Det er sjåførens Det går faktisk an å minne folka som sitter i gravemaskinen på at kantene på lasteplanet er der for en grunn.

 

For ordens skyld: Jeg har jobbet som lastebilsjåfør.

 

 

Edit: Jeg leste akkurat et par til av innleggene dine, må nesten spørre: Er du RDL med nytt navn? Av en eller annen grunn får jeg noen flashbacks her....

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en dum plan og holde avstand gitt..

 

Men man kan alltids "klemme" litt ekstra på singel og f.eks steinmel, som har lett for og renne over (singel) og støver (steinmel)..

 

Lønner seg også og vanne lasset hvis det det støver ekstra ille...

 

 

Joda for all del. Men finn meg ET firma som faktisk gider å gjøre dette ...? En ting er bortkastet tid, en annen ting er å finne et sted der dem har en stor og feit nokk slange til å vanne dette at det lønner seg å stå i 2-3minog ikke i 10-15.

 

Det varierer veldig fra stein, pukk, jord, sand hva enn det måtte være. ting vil alltid falle av på en eller annen måte. og til tider kan man rett og slett ikke gjøre noe annnet enn drastiske tiltak som koster tid = tap av penger og INGEN overhodet gidder å engang tenke på

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotojan. joda. men dette er noe som er typisk på amerikanske veier og lastebiler å se.. Du finner ALDRI dette i norge.. og at en hver lat norsk sjåfør skal ut å trekke presenning av og på?.. skulle jeg likt å sett! de er så sløve at de såvidt orker å se seg i speila.. tenkt deg da kallori forbruket med å steppe inn og ut av den superhøye hytta med 5 stigtrinn for å klatre opp på planet og gjøre dette..

 

Priceless!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår