void Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Er det noen autoriserte EU-godkjennere her, evt. andre med peiling som kan gi noen tips? Jeg har en kollisjonskadet Volvo 740 vogn på hånden, som må gjennom EU-godkjenning for å få henta ut skiltene. Bilen har fått seg en såpass trøkk bakfra/siden at bakdørene på bilen ikke vil gå opp helt normalt. Og kan se tydelig at den har knekt litt, ikke mye men litt, ved dørstokken bak. Bilen er kjørbar, og er helt grei ellers. Ingen andre defekter. Eier selv hevder at den går helt normalt som før, ingen av kjøreegenskapene er forandret. Går rett fram, bremser som den skal etc. Det jeg lurer på er om EU-godkjenneren vil henge seg oppi noe av dette? Finnes det marginer for at denne skal gå gjennom godkjenningen? Sett bort i fra at alt annet er som det skal. På forhånd, takk! :-) Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chriheim Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Det er da flust av greie 740er til salgs i prisklassen 1500-10000. Hvorfor kjøpe en kollisjonsskadet som ikke er eu godkjent da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eon280 Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 En seriøs kontrlør ville ikke ha godkjent den bilen, det er svekkelse i karosseriet og dører skal fungere normalt (rømningsvei). Fikk feil på min G-wogn på en kontroll forde den gikk veeldig tregkt grunnet dårlig smøring, og at den måtte nesten sparkes opp de siste 20 cm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Får nok anmerkning på dørene. Om det er noen skarpe kanter og slikt etter kollisjonen får du nok anmerkning. Om det er svekkelse i karosseriet har ingenting med en PKK å gjøre. Ikke opp til kontrolløren å sjekke i det hele tatt. Anmerkning får du også om bilen trekker til h eller v, merkes sikkert etter en kollisjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg