Finken Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Har kjørt litt langtransport i sommer for og ha pøvd det å, der kjører vi på provisjon, får 24-26% av innkjørt, men hva hvis det blir ei uke som det ikke er kjøring til bilen da og man må stå og vente, er det lov og jobbe under sånne lønnsforhold? Trudde kansje man ihvertfall sku ha ei minimumslønn. Var jo enkelte dager jeg sto i Kristiansand og kansje ikke fikk lass før dagen etter, da sitter jeg jo og venter uten og få så mye som ei krone. Har en kompis som kjører taxi og han kjører også på provisjon, og er jo ofte han er på jobb hele dagen, men har ikke en eneste tur og har da ikke tjent ei eneste krone, kan det være lov? Og en ting til, hva hvis man da leverer inn egenmelding og blir borte i 3 dager, åssen regner man da ut hvor mye den ansatte skal ha? blir man sykemeldt så går det jo på gjennomsnitts inntekta siste 3 månedene, men fungerer det sånn ved egenmelding også? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Om det er lov eller ikke, det vet jeg ikke. Har selv jobbet med sånn provisjon-kjøring, og det gjelder å komme seg i en bedrift der en vet at det er mye kjøring. Så gjelder det å holde driftskostnade osv nede, så blir det mer på deg! Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iskrem Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 I have one word for you mister; WORKERS UNION! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg