Gå til innhold

Fått en del tilbud på sub´er/forsterkere, noen meninger? -Peugeot 206SW

Ranger emnet


timmy!!!

Anbefalte innlegg

Da var altså tiden inne for å bygge bilstereo for første gang, har altså veldig lite peiling men er ute etter god, pen lyd (SQ) men også nok trøkk til å skremme evt passasjerer.

 

Bilen er altså en Peugeot 206 SW, (liten stasjonsvogn).

 

Jeg spiller stort sett hiphop og elektronisk musikk, men har mye rart i samlinga.

Fra før har jeg Pioneer AVH-P5900DVD headunit og SEAS Lotus Reference 2-veis komp.sett foran.

 

Det jeg trenger er sub(er), forsterker til dette og forsterker til frontsettet, og prøver å holde meg til ca 15.000,- for dette.

 

Har vært litt rundt og fått litt tilbud, men har vel ikke akkurat blitt noe klokere.

Lister opp noe her, noen som har innspill/erfaringer eller evt andre forslag?

 

Sub´er:

SEAS Lotus SW300/1 (2stk)

Audio Pulse AXIS12 (1stk)

Morel Ultimo 12 (1stk)

SPL Dynamics SPL300D2 eller SPL300D1 (2stk)

Hertz HX300D (1stk)

RE Audio SX12D2 (1stk)

 

Forsterkere:

Alpine PDX 2.150

Alpine PDX 1.1000

Audison SRx 1D

Audison SRx 2S

US Amps MD2D

US Amps XT1600.4 (brokoblet)

Atomic Digital 2200.1

Atomic Trinity504 (brokoblet)

 

Takker for hjelpsomme svar!

-Peugeot 206sw GTi, ´03

(x) Peugeot 405mi16, ´88

(x) Nissan Sunny,´92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Har vært og sett på SEAS elementene, for det første synes jeg de så litt pinglete ut!?Klarer de å pushe noe særlig?I tillegg er det en måneds ventetid på de og jeg finnes jo ikke utålmodig:p

Er det noen her som har noe tro på 2 x SPL Dynamics SPL300-D1 og SPL Dynamics SPL S-2000D?Har de noe som helst med SQ å gjøre eller er det bare drønn og db?

-Peugeot 206sw GTi, ´03

(x) Peugeot 405mi16, ´88

(x) Nissan Sunny,´92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SEAS'ene ser pinglete ut ja, men de funker!

Krever ikke så mye effekt heller.

Forbinder ikke SPL D. med SQ, men kan jo spille bra for det jeg vet...

 

Btw 1 stk ES300 kan ikke måle seg med 2 stk Lotus ;)

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Har vært og sett på SEAS elementene, for det første synes jeg de så litt pinglete ut!?Klarer de å pushe noe særlig?I tillegg er det en måneds ventetid på de og jeg finnes jo ikke utålmodig:p

Er det noen her som har noe tro på 2 x SPL Dynamics SPL300-D1 og SPL Dynamics SPL S-2000D?Har de noe som helst med SQ å gjøre eller er det bare drønn og db?

 

SPL-300D2 Spiller faktisk veldig fint hvis en stiller litt på forsterkeren... Men den drønner noe sinnsykt også ja...

 

Har en slik selv, på en Memphis 4KW forsterker...

Har lyst til å få målt det med en DB-måler :P

Hvor får jeg tak i det egentlig? oO

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SQ er ikke helt meg , men jeg vet at Spl Dynamics har gjort det bra hjemme i Finland på Fasca (Emma)...

Så da er jeg tvilsom på at Spl Dynamics ikke spiller pent også... ;)

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for hjelpsomme svar!

Lurer på om jeg ikke begynner å nærme meg en løsning her.

Vurderer å gå for 2stk Hertz HX 300 D og enten Audison eller Alpine forsterkere, da det er litt lang ventetid på SEAS elementene.

Vet forsåvidt ingenting om disse elementene men har forstått det sånn at SEAS Lotus- og Hertz sub'ene er relativt like?

Virker som disse vil treffe den sounden jeg er ute etter ganske bra. Får se om jeg finner noen i oslo som fører hertz.

Gleder meg til lyd i bilen:)

-Peugeot 206sw GTi, ´03

(x) Peugeot 405mi16, ´88

(x) Nissan Sunny,´92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår