Gå til innhold

A4èn starter ikke, bens problem?

Ranger emnet

xZoPpY

Anbefalte innlegg

Heisann

Kompis sin a4 96 mod har litt problemer. Etter han kjørt ut fra utkjørselen hjemme dauet bilen og ville ikke starte igjen. Jeg har feilsøkt litt her. Det er gnist på 2 av pluggene, sjekka ikke de andre, går ut ifra at det er coilene som ligger der med pluggene, eller er det fordeler som en har påstått?

Isåfall, pluggene er knusktørr, så ante meg at det er et bensinproblem her, (ja det er over halvfull tank). Kjørte startgass i motoren å da starter den og sviver, så dauer den igjen. Gikk bak på bensinpumpen og hørte om jeg kunne høre noe, men her var det ikke mye lyd. Tok også å målte på den, og det viste kun 5v, dette er vel brudd et sted, at den miste spenningen en plass?

Kom til å tenke på at det muligens kan være bensinpumpe relèet som har tatt kvelden, slik at den ikke åpner kretsen? Isåfall, HVOR sitter dentte relèet? Er det merket med noe navn? Går ut ifra den sitter under rattet i nærheten av sikringene eller hva?

Håper på nyttige svar til i morgen :) Er ny i gamet, så håpe på greie svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er noe relee til pumpa bare sikring som jeg vett om, jeg haddet nylig det samme problem og da var det bensin pumpa som haddet tatt kvelden så den må sikkert byttes. vet ikke om du har målt strømmen når du akkurat har vridd om tenninga jeg men det må du i alle fall om du skal se om det kommer strøm ditt.

billigere alternativ er å dra på skrap handelen å kjøpe en bensin pumpe der da ga jeg 650 kr for min, ny så kostet den 3800kr og du kan bruke bensin pumpa til 1.6 1.8 1.8t om hverandre det er samme pumpa, det har jeg skjekker opp og funker for meg jeg bruker en 1.6 l bensin pumpe på en 1,8 l turbo motor håper du finner feilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider