Gå til innhold

Grøftelys v40 99mod.

Ranger emnet


Glenni23

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal bytte ut grøftelysene til onkelen min. den ene funker ikke og den andre er knust og gjennomrusta.

 

Så skal bare bytte de orginale. Er det noen som vet om det er kronglete og vanskelig? eller ser man hele tiden hva man skal gjøre?

 

Og en ting til. Har lyst til å sette inn klare lykter. Noen som vet hvor man fåt tak i det? utenom hos volvo. Hørte det kosta over 1000kr stk der.

 

Så de hadde det på tema til 450 pr. Men tviler på at de er klare(gjenomsiktig på en måte):)

 

Takk for svar:)

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Skal selv etter-montere grøftelys. Og tenkte åsså på dem hos biltema.. Dem passa er fra 2000 og ned tl 96. Og ikke fra 2000 og opp :) Om dem er blanke vet jeg ikke, etter bildet å bedømme ser det slik ut. Men jeg blir litt forvirra av bildet for det er jo baklys osv på bildet. Det er kun front-grøftelysene man får ja? Prisen er jo ikke å krangle på heller, men det medfølger ikke pærer tror jeg.

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt , regner med at du må ta av frontfangern , for å komme til lyktene , eller EVT fjerne dekslene under å knote under bilen , trangt å jævli blir det også.. Skiftet Reg.reim på min bil , da måtte jeg ta vekk dekslene halveis,å måtte knyte dem opp fordi dem ikke kunne ta's _helt_ av.. så dem ble bare i veien.

 

For min del blir det kanskje litt enklere , har jo bare å fjerne plast dekslene å sette inn lyktene.. Men stusset litt på om det er ferdi lagt strøm til dette, mener det skal være det. At ledningene ligger klar.. Men så var det om knappen til spreder\tåkelys forran vil virke automatisk.. Når jeg trykker nå blir det ingen virkning,ingen motstand heller.. Om du skjønner den råtne forklaringen min? :P

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trengte bare fjerne plastdekselet under motoren for å komme til disse. Sitter med x antall plast "klips" og et par skruer.

Ikke vanskelig om man har en grav å stå i.

 

Edit: Ninja, på min 2002 modell lå det ledninger til grøftelysene klart, og det var bare et plastdeksel over knappen.

MEN, den måtte på Volvoverksted for å programmere i vadis at den hadde tåkelys før de fungerte.

2002 Volvo S40 1,9TDI

Biltråden min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer dette at det kun er noen plastikk klipser og noen skruer. Disse kan også være vrien å ta av så pass på at du ikke knekker noen :) Bruk nebbtang e.l å kom deg under hodet på klipsen før du river til ;)

 

På min bil , fikk jeg ikke av dekslet eller om det var slik at jeg ikke trengte det av , så jeg bare knøt det opp til sides så det ikke kom i veien.. Kan være at jeg forveksler med dem andre dekslene , som ligger under der :) Stemmer det at mange sier at dem må på volvo å få dem til å legge inn tåkelys i data. Men vet ikke om dette er standard på alle modeller!?

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg forveksler deksler egentlig.. hadde av noen deksler når jeg skulle skifte reg.reim.. Da måtte jeg knyte opp dekslet , fordi jeg ikke fikk det helt av..mener det ene dekslet har forbindelse med dette under reg.reima :)

 

men som sagt , kan hende jeg surrer veldig -.-

 

hehe, men om du fjerner dekslet under lykta , på hver side , vil jeg tro at du kommer rett inn i lyktene ja..

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår