Gå til innhold

Handleliste ....

Ranger emnet

espulus

Anbefalte innlegg

Da var jeg igang med nye utgifter.. Denne ganger snakker vi om:

Servopumpe: 1600,- - 3500,- (+ mva)

Regreim: 1200,- (+mva)

Motorfester: 580,- (+mva)

Vannpumpe: 380,- (+mva)

Dette kommer rett etter at hele forstillingen er byttet, etter at vindusheisen på ene siden er byttet og etter skifting av rute. Dette passet meg veldig bra, sant? ...

Jeg begynner å bli veldig oppgitt over denne bilen, da en bekjent av meg og min far solgte meg denne bilen med følgende ord; "Bilen er i tipp topp teknisk stand! Bare noen små riper her og der."

Og jo da, jeg fant jo riper etter hvert.

En så stor en at hele bakdøren må byttes, panser må byttes, frontruta må byttes, bakskjerm, samt framskjerm må slipes / sparkles..

Ingen som vet om noen som kan være litt mer prisvennlige når det gjelder servopumpa? Forsåvidt synes jeg resten er prismessig greit.

Litt kjipt å få denne smellen når jeg har brukt 15,000,- på helt ny forstilling .. :(

Litt medfølelse takk? :(

1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt**

1963 Ford Anglia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i alle fall på tide å sjekke oljen på servo'n.

Vart bare et tynt lag av skum igjen i beholderen... :b

Fryktet så klart at pumpa var gåen, da det fortsatte å lage lyd etter påfyll av olje.

Lyden gikk sakte men sikkert over, og jeg slapp innkjøp av ny pumpe, happy :D

1963 Ford Anglia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW har en egen Servoolje som du kun får kjøpt hos møller..Standard servoolje tar knekken på pakningene i systemet etter en stund.

Når det gjelder deler, så såk på ebay i både USA og i tyskland, der får du nye og brukte deler til fornuftige priser.

Og så et gammelt jungelord til slutt: Kjøp/Selg aldri bil av bekjente, det kan det lett bli kvalm av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så et gammelt jungelord til slutt: Kjøp/Selg aldri bil av bekjente, det kan det lett bli kvalm av.

Det er nettopp dette jeg gjorde, og jeg kjente til dette ordtaket, men jobber sammen med typen til hun jeg kjøpte den av, eller, en typen.. Ektemannen, og de sa den var i bra teknisk stand.

Og så korttenkt som jeg er, så tenkte jeg som nevnt før at jeg regnet med alt var i bra stand, men det var det jo så aldeles ikke.

Men jeg tar det som en skole samt en klype salt og tar det med meg videre til neste bilkjøp :)

Fikk forresten tak i en redlineolje for servostyringen.

Disse har garantert like bra effekt som Møller sin, og garanterer at ingen ting blir skadet over tid etc, som f.eks. pakninger som du nevnte.

Dette har jeg så klart skriftlig

1963 Ford Anglia

Lenke til kommentar
Del på andre sider