Gjest mathiman Skrevet September 20, 2008 Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 God kveld Skal dytte ny motor i bilen nå, og jeg kom til å tenke på eksosen. skal sette inn b230fk\ft og nå har jeg bare originaleksosen de r(fra b19a) Fk\ft motoren skal ikke trimmes, så jeg trenger ikke 3"jt eksos :P Noen som har noen mening om saken? Billig og ok eksos, kan gjerne kjøpe brukt, eller? Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 20, 2008 Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 Kan du sveise? Isåfall går det jo til nød ann å lage no sjøl.. 3" jt gir mye grommere lyd, men er litt lav, så subber lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 20, 2008 Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 Bruk originaleksosen du, bare få laget en downpipe. Tror den skal klare å puste på 0,35 bar. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet September 20, 2008 Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 Kan du sveise? Isåfall går det jo til nød ann å lage no sjøl.. 3" jt gir mye grommere lyd, men er litt lav, så subber lett. grunnen til at JT er lav er fordi de er beregnet til orginal 240 turbomotor ikke fk/ft. Kapp av 6cm av downpipen og problemet er løst Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet September 20, 2008 Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 Er det mulig å kjøpe brukt JT 3" anlegg da? Ellers er jeg ute etter en litt mer økonomisk løsning. Akkurat nå har jeg eksosen til forgassermotoren, med 2stk etter eksosmanifold osv. Må vel ha et anlegg som er ettrørs hele veien vel? Noen andre tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 vis du først skal sette i en "ny" fk/ft motor ville jeg montert ordentlig eksos også, ikke jalle til det gamle anlegget som desuten er mindre en orginal anlegget til turbomotoren du setter inn. vis du tar deg litt god tid når du monterer JTanlegget blir det ganske ok Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Har ingen hensikt å gjøre noe med anlegget ditt! Hvis noen har noen effektmålinger som motsier min påstand totalt,så vil jeg gjerne se dem! :) Mekk deg en downpipe eller kjøp en ferdig fra JT som du sef. må mod. hvis du kjører senka bil!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 på en orginal fk med 135hk holder det nok ja. og som du sier så skal den ikke trimmes.. men mye vil ha mer heter det seg... Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Jeg har ft på 1 bar ladetrykk på orginal eksos :P Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 På original 940 eksos ja. Er vel noe større. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg