Gå til innhold

Noen som vil lage logo for meg?... penger å tjene

Ranger emnet


infested

Anbefalte innlegg

heisann

 

Jeg driver ett bilstereofirma... er helt nystartet.... hvis dere sender meg en mail på twh@live.no skal jeg gi dere opplysning om hva som skal være på logoen.... vet det er mange som er flinke på photoshop el... den fineste logoen får 500kr.. :)...

 

Mvh Infested

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og som med det meste annet får man som regel hva man betaler for ;)

 

Dersom man ikke er villig til å bruke mer enn 500 kroner på en logo bør man også ha forståelse for at folk handler bilstereo fra utlandet fordi de kan spare penger, uansett hvor mye service, kunnskap og garanti man kan gi som norsk forhandler... Dersom DU ikke er villig til å bruke penger på kvalitet, hvordan skal du kunne forvente at kundene dine skal gjøre det? En 500 kroners logo kan best sammenliknes med Netthandelen-bilstereo, men om det er slike varer man pusher står det i hvert fall i stil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er vell en del som driver litt med photoshop bare for morro skyld som sikkert ikke har noe å gjøre en kveld... trur noen folk her er sikkert like gode i photoshop som de som lager logoer proft...

 

å hvorfor ikke høre med den kreative "ungdommen" istedet for store firmaer? ^^

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som lager logoer proft lager dem ikke i Photoshop ;)

 

Godt poeng ;)

 

Forøvrig kan du gjerne søke her inne etter kreativ ungdom som er "like flinke som proffe firmaer" men er de så dyktige håper jeg de har fornuft til å ta betalt deretter også...

 

Man får det man betaler for ;)

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente att alt kan lages via photoshop nesten.... trur ikke det er noe problem å lage logoen til mc donalds eller audi hvis du kun har photoshop...

 

altså nå foventer jeg ikke en logo med alt mylig krims krams.... trur du logoen til posten er så vanskelig å lage?... eller til pioneer??.. eller vg for den sakens skyld?.. nei trur ikke det.. jeg lurer på en helt enkel logo....

 

er ikke det lettjente penger for vinnern som bare miksa og triksa litt hjemme forran photoshop på kvelden fordi han ikke hadde noe annet å gjøre.. så vet ikke jeg...

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. ;) Å kopiere logoen er ikke vanskelig når noen først har gjort jobben. Men for å komme frem til den kreves det mer arbeid. Det er ikke vanskelig å tegne Coca Cola-logoen heller, men jeg kan garantere deg at den hadde sett helt annerledes ut i dag om du eller jeg skulle lage den fra bunn av. Om Postens logo er estetisk pen eller ikke er opp til hver enkelt å avgjøre, men å tro at de kun har sittet å tegnet snirkler og lagt på noen pene farger for å så ta blodpris, må man nok tro om igjen (selv om det kan virke som om Djuice sin logo ble designet på akkurat denne måten...). For at en logo faktisk skal fungere er man avhengig av å vite HVEM man henvender seg til, HVORDAN man best henvender seg til dem og ikke minst HVA man skal kommunisere. Markedsundersøkelser, research av målgruppen, research av bedriftens styrker, verdier, svakheter, kommunikasjonsvirkemidler, komposisjon,fargelære, typografi, helhet, produksjonsteknikker, +++. Det går ikke bare ut på å drodle noe pent i skisseblokken og pakke det inn i pene ord. En logo skal kanskje brukes på alt fra frimerker til penner, bannere, broderier, trykk, web, film, og en mengde andre medier som alle har sine begrensninger som må taes hensyn til. Jeg har sett MANGE eksempler på billiglogoer som rett og slett er ubrukelige til formålet kunden trenger fordi de som har laget den ikke har hatt snøring, verken på det estetiske eller det tekniske.

 

Jeg engasjerer meg kanskje litt mye, men det er fordi du i bunn og grunn sier at hvem som helst med en piratkopi av Photoshop og noen ledige kvelder kunne gjort nøyaktig det samme som det jeg og veldig mange andre lever av, har brukt svært lang tid på å utdanne oss til, sette oss inn i, lese oss opp på og legge svært mye yrkesstolthet i...

 

Selv styrer jeg konsekvent unna firmaer med nettsider og logoer som ser ut til å være designet av svaksynte ungdomsskoleelever i et ledig øyeblikk mellom skole og CS. Dersom de selv ikke klarer å forvente kvalitet i alle ledd og er villig til å betale for det, hvordan skal jeg da kunne stole på at de gjør en skikkelig jobb med min bestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår