prelude20 Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Hei. Det jeg lurer på er om det er noen som kan fortelle meg hvor jeg finner bensinpumperelèt på denne bilen. Samtidli så vil jeg spørre om man kan teste om tenningsmodulen er defekt eller ikke? Siter 06 Volvo C70 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 tenningsmodulen kan testes ja, med både vanlige plugger og testplugg. Testpluggen er designet for å yte motstand på gnisten slik at den simulerer trykket inne i en sylinder ved full kompresjon ute i friluft. Man du kan også teste med vanlige plugger, men da er ikke resultatet helt 100% sikkert, siden pluggen kan gnistre godt i friluft, men ikke inne i sylinderen. Sett i en plugg i pluggledningen, surr en svær strømkabel rundt gjengene på tennpluggen og fest ledningen i jordpolen på batteriet. Så slik er det bare å teste ledning for ledning eller coil for coil om det er et slikt system. Jeg testa min modul for ikke så lenge siden, og da gnistra de vanlige pluggane godt i friluft, men det gjorde ikke testpluggen i alle hull, så det indikerer at coilen er noe svak/defekt. relleet du spør etter har jeg ikke peiling på... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg